بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940027869
نویسنده : محمدجواد فلاحي
عنوان پایان نامه : نقش بازار های محلی در رونق اقتصادی روستائیان شهرستان ماسال
دانشكده : دانشکده علوم کشاورزی
گروه تحصيلي : کشاورزی
رشته/گرایش تحصيلي : مهندسي كشاورزي ـ مديريت كشاورزي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :جعفر عزیزی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده پایان نامه حاضر به بررسی نقش بازارهاي محلی در رونق اقتصادي نواحی روستایی ایران در دو مبحث کارکردهاي اقتصادي بازارهاي محلی و نیز حوزه ي نفوذ و روابط ناشی از بازار پرداخته است. باتوجه به فراگیر بودن این پدیدهي اقتصادي در اکثر نواحی روستایی کشور و نظر به وجود مسائلی از قبیل درآمد پایین، تنوع کم مشاغل و... در این نواحی و متقابلا پتانسیل هاي بازارهاي محلی در رفع این مسائل، در اینجا با استفاده از روش توصیفی و به شیوه ي مطالعه کتابخانه اي و میدانی، به بررسی این موضوع پرداخته شده است. نتایج نشان می دهد افزایش قیمت محصولات با ۳۳/۴ بیشترین میانگین را به خود اختصاص داده است و متغیر افزایش درآمد خانوار با ۹۳/۳ کمترین میانگین را به خود اختصاص داده است. به منظور انتخاب آزمون مناسب برای سنجش ابعاد، ابتدا می‌باید از توزیع آماری سؤالات، اطمینان حاصل می‌شد. برای آزمون نرمال بودن توزیع، از آزمون کولوموگراف- اسمیرنوف استفاده شد. نتایج نشان می‌دهد بین بازارهای محلی و افزایش تولیدات محصولات رابطه معنی دار وجود دارد و بین بازارهای محلی و توسعه و رونق اقتصادی رابطه معنی دار وجود دارد و بین بازارهای محلی و افزایش قیمت محصولات رابطه معنی دار وجود دارد. واژگان کلیدی: بازار محلی، رونق اقتصادی، درآمد، روستا، شهرستان ماسال.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: بازار محلی، رونق اقتصادی، درآمد، روستا، شهرستان ماسال.
تاريخ دفاع : 1396-6-28