بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930597558
نویسنده : اباذز رجب نژاد
عنوان پایان نامه : اثر گرایش به کارآفرینی بر صادرات بنگاه‌های کوچک و متوسط استان گیلان با نقش میانجی نوآوری ، یادگیری سازمانی و عدم اطمینان بازار
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , رحمت علی صابری حقایق,
استاد مشاور () : ,
چكيده : شدت صادرات نشان دهنده سهم صادرات در کل فروش برای یک شرکت خاص است. این متغیر یک شاخصی است که به طور گسترده‌ای در مطالعات بازاریابی بین الملل مورد استفاده قرار گرفته است. هدف اصلی تحقیق حاضر، تبیین تاثیر گرایش به کارآفرینی بر شدت صادرات بنگاه‌های کوچک و متوسط استان گیلان و نیز بررسی نقش تعدیلگری نوآوری سازمانی، یادگیری سازمانی و عدم اطمینان بازار است. از اینرو 193 بنگاه به عنوان نمونه آماری و به روش غیر احتمالی دردسترس انتخاب شد. فرضیه های تحقیق با تکنیک معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. نتایج حاصل نشان داد که گرایش به کارآفرینی با لحاظ نقش نوآوری بیشترین تاثیر را بر گرایش به کارآفرینی داشته است. در حالیکه کمترین تاثیر مربوط به تاثیر مستقیم یادگیری سازمانی بر شدت صادراتی است. هم‌چنین مشخص گردید که عدم اطمینان بازار تاثیر منفی و معنی داری بر شدت صادراتی دارد.
كلمات كليدي : گرایش به کارآفرینی، نوآوری سازمانی، یادگیری سازمانی، شدت صادراتی، عدم اطمینان بازار.
تاريخ دفاع : 1395-11-30