بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940036916
نویسنده : آمنه سلیمانی چهارده
عنوان پایان نامه : بازار محوری، یادگیری محوری و عملکرد کسب و کار : بررسی نقش میانجی نوآوری و نقش تعدیل گر شدت رقابت (مورد مطالعه : شرکت های فعال در شهر صنعتی رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :بیژن شفیعی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
در محیط پیچیده، پویا و بسیار متغیر امروزی، شرکت ها نیازمند طراحی و اتخاذ استراتژی هایی هستند که بتوانند آن ها را در بهبود روزافزون عملکردشان یاری رساند. هدف این تحقیق سنجش بازار محوری، یادگیری محوری و عملکرد کسب و کار با توجه به نقش میانجی نوآوری و نقش تعدیل گر شدت رقابت بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع آوری اطلاعات توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه این پژوهش کارکنان شرکت های فعال در شهر صنعتی رشت بودند و تعداد نمونه نیز با استفاده از فرمول کوکران 100 نفر در نظر گرفته شد. داده های لازم با استفاده از پرسشنامه جمع آوری گردیده و با استفاده از نرم افزار SPSS و SmartPLS 3 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها فرضیات اول و دوم را تایید کرد یعنی آزمون فرضیه ها نشان داد که بازارمحوری بر یادگیری محوری و نوآوری تاثیر گذار است. همچنین یافته ها فرضیات سوم تا ششم را تایید نکرد. تاثیر بازار محوری بر عملکرد کسب و کار با در نظر گرفتن نقش میانجی نوآوری؛ تاثیر یادگیری محوری بر نوآوری؛ تاثیر بازار محوری بر نوآوری با در نظر گرفتن نقش میانجی یادگیری محوری، تاثیر نوآوری بر عملکرد کسب و کار با در نظر گرفتن نقش تعدیل گر شدت رقابت مورد تایید واقع نشد.
كلمات كليدي : کلیدواژه ها: بازارمحوری، یادگیری محوری، نوآوری، عملکرد کسب و کار، شدت رقابت، شرکت های صنعتی، رشت.
تاريخ دفاع : 1396-4-27