بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940305895
نویسنده : یاسر دلشاد
عنوان پایان نامه : برسی تاثیر تجدید ساختار بازاریابی بر عملکرد تجاری (مطالعه موردی: شعب بانک صادرات رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت مالي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , غلامحسن عبیری,
استاد مشاور () : ,
چكيده : در سال¬های اخیر با افزایش تعداد بانک¬ها و مؤسسات مالی فضای رقابتی در صنعت بانکداری ایران ایجاد شده است. محیط کسب و کار امروزی بارها و بارها با ویژگی¬هایی چون پیچیدگی و عدم اطمینان تعریف شده است و تغییرات سریع محیط های کسب و کار و قواعد رقابتی بخشی از زندگی عادی سازمان ¬ها محسوب می¬شود. در چنین فضایی، مؤسسات مختلف ناگزیر به انجام اعمالی جهت افزایش عملکرد تجاری خود به منظور سودآوری و بقا در بلند مدت می¬باشند. بانک های دولتی و خصوصی استان گیلان نیز که در محیط رقابتی فعالیت می¬کنند، از این قاعده مستثنی نیست. اندازه¬گیری عملکرد تجاری به مدت طولانی به عنوان روشی برای مشاهده و تصمیم¬گیری بر اساس داده¬های جمع¬آوری شده برای سهامداران و سرمایه¬گذاران یک سازمان شناخته شده می¬باشد. روش تحقيق حاضر از نظر هدف کاربردي و از نظر ماهيت و روش، توصيفي می باشد و از نظر نوع، و تحليل در شاخه همبستگي است. کارمندان شعبات بانک صادرات در شهرستان رشت (شامل شعبه و ستاد) که تعداد 347 نفر در شعبه و 79 نفر در ستاد می باشند، جامعه آماري تحقیق را تشكيل مي‌دهند. روشي که پژوهشگر در اين تحقيق برگزيده است با توجّه به شناخت از جامعه آماري مورد بررسي نمونه گيري غیراحتمالی در دسترس بوده. در اين تحقيق براي جمع آوري داده ها و اطلاعات مورد نياز، از روش ميداني بهره گرفته شده است. در تحقیق حاضر، آزمون نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کلموگروف – اسمیرنوف ، و فرضیه های تحقیق نیز با استفاده از روش همبستگی پیرسون و اسپیرمن بررسی شده است. در تحلیل ، نرم افزار SPSS21 و PLS بکار گرفته شده است. نتایج تجزیه تحلیل داده ها نشان داد که بطور کلی متغیر اعتماد بر تجدید ساختار بازاریابی، ارتباطات تجدید ساختار و تجدید ساختار با عملکرد تجاری رابطه مثبت و معناداری دارد، در شعبه و از سوی دیگر ثابت شد که بین متغیر بازاریابی تجدید ساختار و تجدید ساختار با عملکرد تجاری رابطه مثبت و معناداری حاکم می باشد، در ستاد ولی بقیه متغیر ها در شعبه و ستاد ارتباط معنی داری ندارند.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: عملکرد تجاری، ساختار بازاریابی، بانک صادرات
تاريخ دفاع : 1396-6-30