بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940133121
نویسنده : علی بهارمست
عنوان پایان نامه : تحلیل عملکرد حوزه خدمات شهری با تاکید بر رضایتمندی شهروندان (مطالعه موردی : مناطق 5 گانه شهر رشت)
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : جغرافیا
رشته/گرایش تحصيلي : جغرافياوبرنامه ريزي شهري
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :رضا حسن پور لسکوکلایه, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : آگاهي يافتن كيفيت خدمات شهرداري، به عنوان يكي از مهمترين نهادهاي مديريت شهري- امري اجتناب ناپذير است، اهميت اين امر، در شهرهاي كوچك ايران، به خاطر نظارت كمتر نسبت به كلانشهرها، دوچندان ميباشد. هدف پژوهش حاضر تعيين ميزان ادراكات و انتظارات شهروندان شهر رشت از كيفيت خدمات شهرداري ميباشد. اين پژوهش از لحاظ هدف، كاربردي و از لحاظ ماهيت و روش تحقيق توصيفي- تحليلي بوده و جهت گردآوري داده ها و اطلاعات از مطالعات كتابخانهاي- استادي و ميداني بهره گيري شده است بدين منظور پرسشنامه متناسب با خدمات شهرداري طراحي گرديده و بين يك نمونه 384 نفری كه با استفاده از مقياس تعيين حجم نمونه كوكران تعيين شده بود- به روش نمونه گيري تصادفي ساده، توزيع گرديد. نتايج تحليل عاملي كيفيت خدمات در حالت تخمين استاندارد نشان داد كه مدل اندازه گيري كيفيت خدمات مناسب و كليه اعداد و پارامترهاي مدل معنادار است. همچنين، بين ادراكات و انتظارات شهروندان در تمامي ابعاد كيفيت خدمات شهرداري تفاوت معناداري وجود دارد لذا شهرداري رشت نتوانسته است رضايت شهروندان را در زمينه كيفيت خدمات تأمين نمايد. نتایج حاصل از پرسشنامه و یافته های اسنادی گویای این مهم است كه خدمات شهری در سالهای اخیر از کیفیت مطلوبتری برخوردار گشته نظیر جمع آوری زباله و رفت و روب و اجرای فضای سبز، ایجاد فضاهای مکث محلی ای، نقاشی دیواری، المان های شهری و ... که موجب رضایتمندی نسبی شهروندان شده است ولی خدمات در بخش فرهنگی و گردشگری و ساماندهی دستفروشان در حد مطلوب ارزیابی نگردیده است. کلمات کلیدی: تحلیل، عملکرد، خدمات شهری، رضایتمندی، شهر رشت
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: تحلیل، عملکرد، خدمات شهری، رضایتمندی، شهر رشت
تاريخ دفاع : 1396-06-28