بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930456654
نویسنده : علي فيض ثابت
عنوان پایان نامه : رضايتمندي بیماران از خدمات اورژانس پيش بيمارستاني در شهر رشت
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت اجرايي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دكتر فردين مهرابيان,
استاد مشاور () : ,
چكيده : خدمات ارائه شده به بیماران پیش بیمارستانی و میزان رضایتمندی آنها ، موید کیفیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی است. لذا سنجش رضایتمندی بیماران به عنوان شاخص کلیدی نحوه عملکرد سازمان شناخته میشود.
هدف: این مطالعه با هدف بررسی میزان رضا یتمندی بیماران ازخدمات اورژانس پیش بیمارستانی شهررشت انجام شده است.
مواد و روش ها :
درپژوهش توصیفی حاضر 216 نفر از بیماران منتقل شده توسط9 پایگاه شهری وجاده ای اورژانس پیش بیمارستانی رشت به بیمارستان ازاول اسفند 94 لغايت 31خرداد95 ، با استفاده از نمونه گیری سهمیه ای-تصادفی انتخاب وداده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد سنجش میزان رضایتمندی و شامل دو بخش که بخش اول حاوی اطلاعات فردی و دموگرافیک و بخش دوم 23 سوال در خصوص میزان رضایتمندی بود، جمع آوری شدند. اطلاعات بدست آمده با نرم افزار spss19و شاخص هاي همبستگی پیرسون ، تیم ستقل ،آنالیز واریانس یکطرفه تجزیه و تحلیل شدند.
نتایج : نتایج نشان داد ازبین حیطه های رضایتمندی ، بیشترین رضایتمندی مربوط به کارایی اورژانس پیش بیمارستانی با میانگین 4.43و کمترین رضایتمندی مربوط به عملکرد تکنسینها با میانگین 4.04میباشد. میانگین رضایتمندی كلي بیماران از اورژانس پیش بیمارستانی 4.49 میباشد که نشان دهنده سطح مطلوب یا رضایتمندی است. بین رضایتمندی ازخدمات اورژانس پیش بیمارستانی براساس سن،سابقه استفاده ازخدمات اورژانس پیش بیمارستانی ، زمان مأموریت وداشتن وابستگی به سیستم مراقبت بهداشتی اختلاف معنی داری وجود ندارد. میانگین رضایتمندی افراد اورژانسی از برخورد تکنسینها و حرفه ای بودن تکنسینها بالاترازافراد غیراورژانسی است.
نتيجه گيري :به منظورافزايش سطح رضايتمندی بيماران ، افزايش سطح مهارتها وتوانمندي تكنسين هاي اورژانس و برگزاری دوره هاي آموزشي توجيهي ويژه تكنسينهاي اورژانس ضروری میباشد . مجهز نمودن آمبولانس ها به تجهيزات پزشكي مدرن وتميزي آمبولانس ها ،آراستگي يونيفرم ومرتب بودن پرسنل اورژانس تاكيد ميشود
كلمات كليدي : رضایتمندی بیماران، اورژانس پیش بیمارستانی، خدمات اورژانس پیش بیمارستانی
تاريخ دفاع : 1395-6-31