بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930517355
نویسنده : آرمان خداپرست
عنوان پایان نامه : اثر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: شرکت های تولیدی مواد غذایی و آشامیدنی رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مجتبی افشاریان, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی اثر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت بر عملکرد آن با توجه به نقش میانجی نوآوری سازمانی در شرکت‌های فعال در زمینه تولید مواد غذایی و آشامیدنی است. از این رو، تحقیق حاضر بر اساس هدف، تحقیقی کاربردی و از نظر شیوه اجرا یک تحقیق توصیفی- پیمایشی از نوع علی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل مجموعه شرکت‌های تولیدی مواد غذایی و آشامیدنی شهر رشت می‌باشد. روش جمع آوری داده‎ها در این تحقیق میدانی و بوسیله ابزار پرسشنامه می‎باشد. داده‎های تحقیق از 52 شرکت بر اساس جدول مورگان و به روش نمونه گیری تصادفی (سهمیه‌ای) جمع آوری شدند. به منظور تحلیل داده‎ها از روش مدل یابی معادلات ساختاری مبتنی بر حداقل مربعات جزئی در نرم افزار SmartPLS استفاده شد. نتایج تحقیق نشان دادند که مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت هم بطور مستقیم و هم بطور غیر مستقیم از طریق نوآوری سازمانی بر عملکرد آن تاثیر مثبت معنادار خواهد داشت. همچنین بررسی نقش اندازه شرکت و سابقه فعالیت شرکت در این بین نشان داد که اندازه سازمان تاثیر مثبت معنادار بر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها و عملکرد آنها خواهد داشت. بدین معنی که با افزایش اندازه انتظار می رود شاهد افزایش مسئولیت پذیری شرکت ها و در نتیجه عملکرد آنها باشیم. سابقه فعالیت سازمان نیز یک تاثیر مثبت معنادار بر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت‌ها خواهد داشت. اما اثر سابقه فعالیت شرکت بر عملکرد تائید نشد. کلمات کلیدی: مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت، عملکرد، نوآوری سازمان
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت، عملکرد، نوآوری سازمان
تاريخ دفاع : 1396-6-29