بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930476073
نویسنده : فاطمه علیزاده کساری
عنوان پایان نامه : تاثیر تدریس راهبرد نوشتاری بر توانایی نوشتاری زبان آموزان ایرانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , محمد عبداللهی گیلانی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : نوشتار به عنوان یکی از مهارتهای اصلی در یادگیری زبان و به عنوان یک وسیله ی انتقال دانش نویسنده به مخاطب است. همچنین یک فرایند فوق العاده پیچیده و سخت نیز می باشد. قابلیت نوشتن تنها از طریق تمرین و تکرار کسب می گردد. ساختارهای پیوسته بدلیل اینکه بخشهای مختلف سطر و جمله و پاراگراف را بهم مربوط می سازد یکی از عوامل ضروری در نوشتار بوده تا مفهوم منسجمی در ارتباط متقابل مهیا سازد. اینگونه ساختارها برای زبان آموزان انگلیسی دشوار بوده بنابراین این تحقیق در تاثیر ساختار پیوسته در مبحث نوشتاری زبان آموزان را مورد بررسی قرار داده است. برای رسیدن به این هدف 60 نفر از زبان آموزان انتخاب و به دو گروه شاهد و آزمایشی تقسیم شدند. در گروه آزمایشی ساختار گرامری پیوسته با امتحانی در ابتدا و انتهای دوره مورد بررسی قرار گرفتند. با مقایسه نتیجه امتحانات به نتایجی من جمله اینکه به گروه آزمایشی که ساختارپیوسته آموزش داده شده بود در نوشتار انگلیسی خود موفق تربوده اند. ساختار پیوسته برای زبان آموزان بسیار مهم بوده بطوریکه اگر زبان آموزانی شروع به نوشتن یک متن انگلیسی کند آنها باید به ارتباط ساختاری بین جملات و عبارات که نشان دهنده ی اهمیت فرار گیری ساختار پیوسته است دقت لازم را اعمال کنند. استراتژیهایی که در این پایان نامه مورد بررسی قرار گرفت: پیوستگی، انسجام و بعضی از استراتژیهای مربوط به انسجام شامل 1)پشتیبان اصلی و فرعی 2) اطلاعات جدید یا قدیمی 3) پیوند واژه و 4) مراجع.
كلمات كليدي : تدریس راهبرد نوشتاری، زبان آموزان ایرانی، توانایی نوشتاری
تاريخ دفاع : 1395-6-31