بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930277149
نویسنده : نيما آقائي خليق
عنوان پایان نامه : تاثیر ابعاد ارزش ویژه برند بر پاسخ مصرف کننده مطالعه موردی برند تار و مار فومن شیمی
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مهدی همایون فر, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
هدف کلی این تحقیق بررسی تاثیر ابعاد ارزش ویژه برند بر پاسخ مصرف کننده است. روش تحقیق از نوع توصیفی و هدف آن کاربردی است و روش گردآوری داده¬ها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی، مصرف کنندگان محصولات برند تارومار فومن شیمی در استان گیلان است، که تعداد 385 نفر با استفاده از روش نمونه¬گیری غیراحتمالی در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در نهایت فرضیات با استفاده از نرم¬افزار LISREL مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با تجزیه و تحلیل داده¬ها مشخص گردید آگاهی از برند بر تداعی برند و کیفیت ادراک شده موثر است. کیفیت ادراک شده بر وفاداری برند و ارزش ويژه برند موثر است و اثر تداعی برند بر وفاداری برند و اثر وفاداری به برند بر ارزش ويژه برند تایید شد. همچنین مشخص گردید ارزش ويژه برند بر تمایل به پرداخت قیمت بالاتر، توسعه و گسترش برند، انتخاب و ترجیح برند و قصد خرید برند موثر است و نهایتا اینکه انتخاب و ترجیح برند بر قصد خرید برند موثر است. اما شواهدی مبنی بر تایید تاثیر تداعی برند بر ارزش ویژه برند مشاهده نشد.
کلمات کلیدی: آگاهی از برند، تداعی برند، کیفیت ادراک شده، وفاداری برند، ارزش ويژه برند، پاسخ مصرف کننده
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: آگاهی از برند، تداعی برند، کیفیت ادراک شده، وفاداری برند، ارزش ويژه برند، پاسخ مصرف کننده
تاريخ دفاع : 1396-6-13