بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940311188
نویسنده : فاطمه رجایی
عنوان پایان نامه : مقایسه مکانیزم های دفاعی، نگرش های نا کارآمد و نشخوار فکری دانش آموزان عادی و تک والد
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی عمومی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر سامره اسدي مجره،,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکيده: پژوهش حاضر با هدف مقایسه مکانیزم های دفاعی، نگرش های نا کارآمد و نشخوار فکری دانش آموزان عادی و تک والد انجام گرديد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع علی مقایسه ای است. گروه نمونه شامل 180 دانش آموزان دختر عادی و تک والد(90 نفر برای هر گروه) بود كه به شيوه نمونه گیری دردسترس از ميان دانش آموزان دختر دبیرستان رشت در سال 1396 انتخاب شدند. پرسشنامه مکانیزم های دفاعی، نگرش های نا کارآمد و نشخوار فکری توسط دانش آموزان تكميل گرديد. داده های پژوهش با کمک نرم افزار آماریspss_20و با استفاده از شاخص های توصیفی و روش تحلیل واریانس چندمتغیره و آزمون تی مستقل تحلیل شدند. نتايج پژوهش نشان داد دانش آموزان تک والد بیشتر از مکانیزم دفاعی رشد نیافته و روان آزرده استفاده می کنند. همچنین نتایج حاکی از بالابودن نگرش های ناکارآمد تفاوت کامل طلبی، نیاز به تایید دیگران، نیاز به راضی کردن دیگران و آسیب پذیری در بین دانش آموزان عادی و تک والد از نظر آماری معنی دار است؛ نشخوار فکری در دختران تک والد بود(01/0≥ P). نتیجه این پژوهش حاکی از تفاوت مکانیزم های دفاعی، نگرش های نا کارآمد و نشخوار فکری در دانش آموزان تک سرپرست در مقایسه با دانش آموزان عادی بود که این نتیجه در برنامه ریزی های آموزشی در آینده مفید است و تداوم مطالعات در این زمینه را می طلبد. کلیدواژه: مکانیزم های دفاعی، نگرش ناکارآمد، نشخوار فکری، تک والد
كلمات كليدي : کلیدواژه: مکانیزم های دفاعی، نگرش ناکارآمد، نشخوار فکری، تک والد
تاريخ دفاع : 1396-6-27