بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920022809
نویسنده : زینب فقیر خزانی
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر ورودی تصویری بر دانش واژگان زبان آموزان ایرانی سطح ابتدایی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :آرش سحرخیز عربانی, ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : مرجان حیدرپور میمه, ,
چكيده : چکیده پایان نامه: هدف اصلی از تحقیق حاضر بررسی تاثیر ورودی تصویری بر دانش واژگان زبان آموزان ایرانی سطح ابتدایی می باشد. به این منظور 90 زبان آموز انگلیسی از آموزشگاه زبان سفیر در این مطالعه شرکت کردند. تمام گروهها از یک کتاب مشابه استفاده کردند و توسط یک معلم آموزش داده شدند. آزمون تعیین سطح که شامل گزینه های لغت، گرامر و خواندن میباشد به منظور یکنواخت کردن سطح گروههای شرکت کننده مورد استفاده قرار گرفت. همچنین یک پیش آزمون لغت به منظور اندازه گیری دانش اولیه ی لغات مورد نظر برگزار شد.دوره ی تدریس 6 جلسه ی 15 دقیقه ای به طول انجامید. در طول هر جلسه 5 لغت جدید به زبان آموزان تدریس شد. نهایتا، در انتهای دوره از تمام گروهها یک آزمون دوم از دانش واژگان اجرا گردید. سپس تجزیه و تحلیل نتایج بدست آمده به روش one-way ANOVA انجام شد.یافته ها اینگونه نشان دادند که دانش واژگان زبان آموزان زمانی که تعریف کلمه به همراه ورودی تصویری به آنها داده شد، بیشتر پیشرفت کرد. معلمان ESL و EFL باید لغت را به جای اینکه فقط از طریق تعریف کلمه آموزش دهند، با استفاده از روشهای مختلف تدریس کنند.
كلمات كليدي : زبان آموز انگلیسی به عنوان زبان خارجی، ماندگاری در حافظه، بازیابی، لغت ، ورودی تصویری.
تاريخ دفاع : 1394-07-01