بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 910874774
نویسنده : میلاد کرامتی شیجانی
عنوان پایان نامه : برنامه ریزی خودروهای الکتریکی قابل اتصال به شبکه جهت بهبود پارامترهای بهره برداری با رویکرد فازی سازی شده
دانشكده : دانشکده تحصیلات تکمیلی و مجتمع فنی
گروه تحصيلي : برق
رشته/گرایش تحصيلي : مهندسي برق ـ قدرت
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , عبد الرضا توکلی,
استاد مشاور (استاد مشاور مدعو) : , حسین افراخته,
چكيده : امروزه با سیر شبکه های قدرت به سوی شبکه های قدرت هوشمند باعث به وجود آمدن چالش هایی در زمینه ی بهره برداری از سیستم های قدرت شده است. از جمله عواملی که بیشتر مورد توجه است می توان از تلفات توان اکتیو سیستم، شاخص پایداری وانحرافات ولتاژ نشین های شبکه نام برد. در هوشمند شدن شبکه های خودروهای الکتریکی نقش به سزایی ایفا می کنند.در این پایان نامه به حضور خودروهای الکتریکی در شبکه و تاثیر آن بر پارامترهای بهره برداری و بهبود پارامترهای بهره برداری با استفاده از توزیع بهینه ی توان راکتیو در سطح سیستم قدرت پرداخته شده است. در حالی که برنامه ریزی خودروهای الکتریکی قابل اتصال به شبکه به منظور دستیابی به نقطه ی بهینه بهره برداری انجام می پذیرد. در این پایان نامه شبکه ی استاندارد 33 شینه ی IEEE مورد مطالعه قرار گرفته است. و ظرفیت خودروهای PHEV برابر 82/1 کیلو وات در نظر گرفته شده است. در ادامه از الگوریتم های بهینه سازی برای حل مسئله ی برنامه ریزی خودروهای الکتریکی و کدنویسی متلب جهت رسیدن به بهترین پارامترهای بهره برداری استفاده شده است.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: خودروهای الکتریکی، الگوریتم های بهینه سازی، انحراف ولتاژ شین، شاخص پایداری
تاريخ دفاع : 1394-11-28