بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940279220
نویسنده : مصطفی خدامهری شیجانی
عنوان پایان نامه : بررسی رابطه جستجوی مشتری چندکاناله و قصد خرید با واسطهگری کنترل ادارک شده و تعدیلگری فروش تطبیقی
(مطالعه موردی: گوشی تلفن همراه)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر میترا شعبانی نشتایی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : در دنیای پیشرفته امروز مشتریان قادر هستند تا در فرآیند خرید (پیش، در حین و پس از خرید) اطلاعات محصول را از روشهای متفاوت ازجمله اینترنت، موبایل، کاتالوگها و حتی حضور در فروشگاهها به دست آورند.با توجه به بازار رقابتی حال حاضر فراهم کردن اطلاعات محصول برای ایجاد قصد خرید مشتری ضروری است. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر رفتار مشتریان چند کانالِ بر قصد خرید از فروشگاه بود. در این پژوهش سعی بر بررسی رابطه مابین کنترل ادراکشده و قصد خرید مشتریان چندوجهی با در نظر گرفتن فروش تطبیقی شده است. رویکرد این پژوهش از نوع کمی با استفاده از روشهای تجربی و پیمایشی است. این مطالعه تمرکز خود را بر نمونهای معتبر و مناسب از دانشجویان در دسترس رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد رشت قرارداد.دادههای لازم برای سنجش متغیرهای الگوی پژوهش، از طریق سناریو و پرسشنامهای 18 سؤالی از 380 نفر گردآوری شد. براي آزمون مدل مفهومي تحقیق از حداقل مربعات جزئی به کمک نرمافزار پی ال اس استفاده شد.نتایج نشان داد جستجوی مشتریان چند کانالِ و کنترل ادراکشده رابطهای مثبت و مستقیم با قصد خرید مشتری دارند و همچنین جستجوی مشتریان چند کانالِ رابطهای مثبت و مستقیم با کنترل ادراکشده دارد، نقش میانجیگری کنترل ادراکشده در رابطه جستجوی مشتریان چند کانالِ و قصد خرید مشتری، همچنین اثر تعدیل گری فروش تطبیقی در رابطه کنترل ادراکشده و قصد خرید مشتری نیز تائید شد.تاثیر این اثر در فروش تطبیقی بالا بسیار بیشتر از تاثیر آن در فروش تطبیقی کم است .
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: جستجوی مشتریان چند کانالِ، کنترل ادراکشده، فروش تطبیقی، قصد خرید
تاريخ دفاع : 1396-9-14