بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940106648
نویسنده : اعظم فلاح دوست نهزمی
عنوان پایان نامه : تاثیر ریسک پذیری و تحمل ابهام بر روی خواندن و درک مطلب متن های آیلس زبان آموزان ایرانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سیدموسی صدرائی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : مطالعه حاضر با هدف بررسی اثر تفاوت های فردی یادگیرندگان، یعنی ریسک پذیری و تحمل ابهام آنها در درک مطلب و خواندن در کتاب های آیلتس است. شرکت کنندگان در این مطالعه شامل 38 زبان آموز زبان انگلیسی بودند که در دوره آمادگی در سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی در موسسه زبان انگلیسی ایرانیان شهر در رشت شرکت کردند. زبان آموزان در هیچ آزمون همگنیشرکت نکردند، زیرا تنها زبان آموزانی بودند که به منظور تحقیق مورد بررسی قرار می گرفتند. دو گروه پرسشنامه شخصیتی در مقیاس لیکرت برای سنجش ریسک پذیری و تحمل ابهام فراگیران به منظور طبقه بندی شرکت کنندگان به گروه های ریسک پذیری و تحمل ابهام مورد استفاده قرار گرفت. از آنجا که هدف تحقیق حاضر بررسی اثر صفات شخصیتی یا خصیصه ها بر روی درک زبان آموزان بود، آزمایشی انجام شد که برای هر دو گروه یکسان بود. پس از خواندن و درک مطلب، پس آزمونی برای شناخت عملکرد دو گروه برگزار شد. آزمون نرمال برای اطمینان از اینکه نمرات بر مبنای متغیر وابسته به صورت معمول توزیع شده بودند استفاده گردید. برای بررسی تأثیر ریسک پذیری و تحمل ابهام در درک مطلب و خواندن، آزمون تی نمونه ای مستقل انجام شد. نتایج نشان داد که زبان آموزان با تحمل ابهام در مقایسه با زبان آموزان در توانایی درک مطلب و خواندن از ریسک پذیری بیشتری برخوردار بودند. نتایج تحقیق می تواند برای معلمان در مواجه با دانش آموزان با خصیصه فردی مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.
كلمات كليدي : ریسک پذیری، تحمل ابهام
تاريخ دفاع : 1396-6-29