بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940067953
نویسنده : مطهره بهجت
عنوان پایان نامه : تاثیر داستان گویی بر یادگیری گرامر فراگیران زبان نوجوان ایرانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :آرش سحرخیز عربانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده امروزه آموزش زبان انگلیسی از طریق ابزارها یا استراتژی های مختلف در بسیاری از آموزشگاه ها مرسوم می باشد. معلمان از متدهای مختلف برای تدریس گرامر استفاده می کنند. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر داستان گویی بر روی پیشرفت توانایی گرامر زبان آموزان نوجوان ایرانی می پردازد. به همین منظور، 34زبان آموز مونث در رده سنی 13 تا 16 سال در آموزشگاه صدای ایران واقع در رشت از میان 60 زبان آموز از طریق آزمون تعیین سطح انتخاب شدند. هدف از اجرای آزمون تعیین سطح، همگن سازی شرکت کنندگان براساس مهارتشان بوده است. زبان آموزان به صورت تصادفی در یک گروه آزمایشی و یک گروه گواه قرار گرفتند. هر گروه شامل 17 زبان آموز بود. یک پیش آزمون گرامر به منظور بررسی تفاوت های اولیه ی موجود میان توانایی گرامری شرکت کنندگان دو گروه برگزار شد. سپس، گروه آزمایشی روش داستان گویی را طی 10 جلسه دریافت نمود. ضمنا، گروه گواه روش معمول تدریس گرامر که بصورت مستقیم و بدون داستان بود را دریافت نمود. پس از آن، هر دو گروه در یک آزمون گرامر شرکت کردند. در نهایت، مشخص گردید که گروه آزمایشی با بکارگیری روش داستان گویی در مقایسه با گروه گواه مهارت گرامری بیشتری دست یافته است. یافته ها نشان داد که استفاده از داستان گویی در کلاس های زبان انگلیسی، زبان آموزان نوجوان ایرانی را به یادگیری گرامر مشتاق تر و جو کلاس را جالب و جذاب تر می کند.
كلمات كليدي : داستان گویی،یادگیری گرامر،فراگیران زبان
تاريخ دفاع : 1396-06-29