بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940254056
نویسنده : نگین هاشمی‌ فرد
عنوان پایان نامه : تاثیر عوامل موفقیت محصولات جدید بر عملکرد صادراتی شرکت‌های تولیدی صادراتی استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت تحول
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :حمیدرضا رضایی کلیدبری, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده صاحبنظران بازاریابی صادراتی عقیده دارند که «شناسایی عوامل تعیین کننده عملکرد صادراتی» به منظور افزایش عملکرد صادراتی و دستیابی به سطح مطلوبی از آن یک مقوله مهم و حیاتی برای شرکت ها در بازار رقابتی امروز است. هدف مطالعه حاضر، سنجش تاثیر عوامل موفقیت محصولات جدید بر عملکرد صادراتی شرکت های تولیدی صادراتی استان گیلان می¬باشد. روش تحقیق از نظر نوع تحقیق، کاربردی بوده و جامعه آماری پژوهش تمامی شرکت های تولیدی و صادراتی استان گیلان می باشد که شامل 37 شرکت بوده. با توجه به اینکه تعداد جامعه مورد مطالعه محدود و متناهی می¬باشد، بنابراین حجم نمونه را همان کل جامعه در نظر می¬گیریم و از سرشماری استفاده شده است. ابزار سنجش و اندازه¬گیری پرسشنامه استاندارد بوده و جهت بررسی روایی پرسشنامه از نظر متخصصین و صاحبنظران استفاده گردیده. برای برآورد ضریب پایایی در این پژوهش از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده که بالای 0.7 بودند. جهت آزمون فرضیه ها از نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق نشان می¬دهد که متغیرهای، کیفیت فعالیت¬های پیش تولید، کیفیت فعالیت¬های وابسته به تولید و جذابیت¬های بازار بر عملکرد صادراتی تاثیر مثبت و معناداری دارد.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: عملکرد صادراتی، محصولات جدید، شرکت¬های تولیدی و صادراتی.
تاريخ دفاع : 1396-6-26