بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940255547
نویسنده : مرتضی شاه نظری ثانی
عنوان پایان نامه : بررسی رابطه بین تجزیه تحلیل مشتریان و عملکرد مالی (مورد مطالعه: مدیران شرکت های کوچک و متوسط استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :روح اله علیخان گرگانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده: یکی از مهم ترين مواردي كه در سازمان هاي امروز به خوبي به چشم مي خورد، فراواني و حجم بالاي داده ها و اطلاعاتي است كه در سازمان توليد ميشود. اين حجم وسيع از داده و اطلاعات، در حاليكه سازمان را با مسائلي در رابطه با چگونگي نگهداري، جمع آوري و طبقه¬بندي داده ها روبه رو مي كنند، دانشي را در درون خود نهفته دارند كه يك سازمان يادگيرنده و هوشمند، از آن به مانند فرصتي براي ارتقاي توانمندي هاي خود استفاده مي كند. در این راستا یکی از رویکردهای مهم شناخت مشتریان در سازمان¬هایی که با تعداد انبوهی از مشتریان و داده¬های مربوز به آنان سروکار دارند، رویکرد بخش¬بندی است. لذا هدف از این پژوهش رابطه بین تجزیه تحلیل مشتریان و عملکرد مالی مدیران شرکت های کوچک و متوسط استان گیلان است. جامعه این پژوهش کلیه مدیران شرکت¬های کوچک و متوسط در سطح استان گیلان تعین شد. به‌منظور نمونه¬گیری از فرمول کوکران استفاده ‌شده و حجم نمونه 305 نفر تعین شد. به ‌منظور اطمینان از بازگشت حجم نمونه مورد نیاز، تعداد 330 پرسشنامه در میان مدیران شرکت¬های کوچک و متوسط به‌طور تصادفی توزیع شده است که در این میان 305 پرسشنامه بازگشت داده شد و برای تجزیه‌وتحلیل داده¬ها از تکنیک معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی استفاده شد. نتایج نشان داد که تمامی فرضیات پژوهش بجز فرضیه فرعی پنجم تایید گردید. " رابطه بین پردازش دانش مشتریان سابق ، اضافه کردن فروش و بدست آوردن مجدد مشتریان سابق شرکت های کوچک و متوسط استان گیلان " مورد پشتیبانی قرار نگرفت.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: تجزیه و تحلیل مشتریان، عملکرد مالی، اضافه کردن در فروش، پردازش دانش مشتری، بازخوانی مشتریان سابق
تاريخ دفاع : 1396-6-29