بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940214795
نویسنده : فاطمه رستمی
عنوان پایان نامه : ارتباط بین گرایش به کارآفرینی و قابلیت¬های بازاریابی با عملکرد: با توجه به نقش تعدیلگری شدت رقابت موجود در محیط سرمایه گذاری¬های جدید بین المللی
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :نرگس دل افروز, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : پژوهش حاضر با هدف مطالعه ارتباط بین گرایش به کارآفرینی و قابلیت¬های بازاریابی با عملکرد: با توجه به نقش تعدیلگری شدت رقابت موجود در محیط سرمایه گذاری¬های جدید بین المللی به انجام رسیده است. این پژوهش پژوهشی کاربردی است که در آن شرکت¬های تولیدی در استان گیلان به عنوان جامعه آماری پژوهش، و 221 عدد از این شرکت¬ها به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. داده¬های مورد نیاز نیز از طریق ابزار پرسشنامه که روایی محتوا و پایایی آن نیز با تاکید بر همسانی درونی از طریق آلفای کرونباخ تائید گردید، جمع¬آوری و با استفاده از دو نرم افزار SPSS و Smart PLS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج حاصل از تحلیل نشان داد که گرایش به کارآفرینی ارتباط معناداری با قابلیت بازاریابی (0.898=ß) و ارتباط معناداری با عملکرد صادراتی دارد(0.624=ß). همچنین رابطه بین قابلیت بازاریابی و عملکرد صادراتی نیز تائید گردید(0.322=ß) در نهایت نیز نقش تعدیلگری شدت رقابت در رابطه بین گرایش به کارآفرینی و عملکرد (0.072=ß) و همچنین در رابطه بین گرایش به کارآفرینی و قابلیت بازاریابی مورد بررسی قرار گرفته و پذیرفته گردید (0.088=ß).
كلمات كليدي : گرایش به کارآفرینی، قابلیت¬های بازاریابی، عملکرد صادراتی، شدت رقابت
تاريخ دفاع : 1396-05-11