بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940260471
نویسنده : عباس صابری بوساری
عنوان پایان نامه : تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با توجه به سبک رهبری در بانک‌های استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت تحول
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :نرگس دل افروز, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : زمينه و هدف: سبك رهبري و مدیریت دانش را می‌توان چارچوب زيرساختي در اجراي موفق عملکرد سازمانی دانست. این پژوهش به بررسی یک مدل جامع متشکل از روابط مختلف بین رهبری تحول‌گرا و تعاملی، روند مدیریت دانش و عملکرد سازمانی در بانک‌های استان گیلان هست. دانش مواد و روش: اين مطالعه ازنظر روش جمع‌آوری اطلاعات از نوع توصیفی-پیمایشی و ازنظر هدف كاربردي است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌ای است از 28 سؤال که 4 متغیر عملکرد سازمانی،مدیرت دانش،رهبری تحول‌گرا و رهبری تعاملی را مورد ارزیابی قرار داده است.حجم نمونه 176 از شعبات بانک‌های استان گیلان بودند كه از طريق نمونه‌گیری غیر احتمالی در دسترس و فرمول کوکران حجم نمونه به‌دست‌آمده است؛ و برای تجزیه‌وتحلیل و آزمون فرضیه‌ها از نرم‌افزار Lisrel 8.58, spss20 و شاخص‌های آمار توصیفی استفاده‌شده است. نتایج: در توصیف متغیرها میزان متغیر مدیریت دانش با بیشترین واریانس و انحراف معیار بود.میزان رابطه تعاملی بین سبک رهبری تحول‌گرا و تعاملی با مدیریت دانش به ترتیب 41/0و 51/0 و عملکرد با مدیریت دانش 8/0 هست.بین سبک رهبری تحول‌گرا و عملکرد سازمانی با توجه به مدیریت دانش میزان رابطه 33/0 و بین سبک رهبری تعاملی و عملکرد سازمانی با توجه به مدیریت دانش میزان رابطه 41/0به دست آمد، که کلیه فرضیه‌های پژوهش مورد تائید قرار گرفت. نتیجه‌گیری: این پژوهش نشان‌دهنده اهمیت سبک‌های رهبری و نقش آن‌ها در مدیریت دانش و عملکرد بانک‌ها هست. سبک رهبری تعاملی در این پژوهش بیشتر از سبک رهبری تحول‌گرا تأثیرگذارتر است.
كلمات كليدي : عملکرد سازمانی،رهبری تحول‌گرا،رهبری تعاملی،مدیریت دانش
تاريخ دفاع : 1396-6-28