بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940111589
نویسنده : روح الله غلامی اردیزی
عنوان پایان نامه : تاثیر استراتژی های گرامر داستان بر توانایی درک متن زبان آموزان ایرانی سطح متوسطه
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سیدموسی صدرائی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر استراتژی های گرامر داستان بر توانایی خواندن و درک مطلب در یادگیری زبان انگلیسی در زبان آموزان ایرانی بود. بدین منظور، تحقیقی شبه تجربی بر روی دو کلاس از زبان آموزان ابتدایی آیلتس در یک موسسه خصوصی زبان انگلیسی بنام ایرانیان در رشت انجام شد. سی دانش آموز به طور تصادفی به دو گروه تجربی و شاهد تقسیم شدند که هر گروه شامل 15 نفر بود. برای حفظ همگنی در دانش آموزان، آزمون سطح بندی سریع اجرا شد. سپس یک پیش آزمون به منظور شناخت توانایی خواندن و درک مطلب اولیه دانش آموزان انجام شد. گروه تجربی دستورالعملی در مورد راهبردهای دستورهای زبان داستان دریافت کرد. گروه شاهد تحت فرآیندهای معمول تدریس خواندن و درک مطلب بدون تاکید بر راهبردهای دستورهای زبان داستان قرار گرفت. پس از پایان چهار هفته آموزش، محقق پس آزمونی از خواندن و درک مطلب اجرا کرد. آزمون تی نمونه ای مستقل و آزمون تی نمونه های زوجی برای مشاهده هرگونه اثر قابل توجهی از دستورهای زبان داستان بر روی خواندن و درک مطلب فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی مورد استفاده قرار گرفتند و تفاوت در دستاوردهای دانش آموزان بین پیش آزمون و پس آزمون در میان هر دو گروه بررسی شد. یافته ها بیانگر این بودند که خواندن و درک مطلب زبان آموزان با استفاده از دستورهای زبان داستان بهبود یافته است. این یافته ها می توانند به صورتی عملی توسط مدرسان برای آموزش خواندن و درک مطلب در محیط آموزش زبان انگلیسی مورد استفاده قرار گیرند. در انتها، پیشنهاداتی در مورد تحقیقات احتمالی آینده در حوزه مربوطه ارائه گردید.
كلمات كليدي : استراتژی های گرامر,توانایی درک متن زبان آموزان ایرانی سطح متوسطه
تاريخ دفاع : 1396-8-13