بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940037963
نویسنده : حامد نوروزی فشتالی
عنوان پایان نامه : تاثیر هویت و ارتباط برند بر جذابیت برند و تعهد مشتری به برند (مورد مطالعه: مشتریان برندهای گوشی های تلفن همراه استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر بهروز فتحی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه، يكي از ابزارهاي مهم، گسترده و پركاربرد ارتباطي، تلفن همراه مي باشد. تعهد مشتريان به برندهای گوش های تلفن همراه به منظور كسب حداكثر سود و تأثير آن جهت ادامه فعاليت شركت در دنياي فرا رقابتي امروز بيش از پيش، توجه مديران برند و بازاريابان را به خود جلب كرده است. در این راستا هدف اصلی تحقیق بررسی تاثیر هویت و ارتباط برند بر جذابیت برند و تعهد مشتری به برند است. پژوهش جاري از نوع پژوهش هاي كاربردي و از نظر دسته بندی پژوهش بر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقيقات توصیفی است. جامعه آماری پژوهش تمامی مشتریان گوشی های تلفن همراه در استان گیلان می باشد. روش نمونه گیری در این تحقیق از نوع روش نمونه گیری سهمیه ای - غیر احتمالی در دسترس می باشد. تعداد نمونه ی مورد مطالعه در این تحقیق 328 نفر از مشتریان است. برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از توزیع پرسشنامه از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است و به طور کلی تمامی تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای SPSS و PLS انجام شده است. نتایج نشان داد که وجهه برند بر جذابیت برند و تعهد مشتری تاثیر دارد. ضمن اینکه تمایز برند بر جذابیت برند و تعهد مشتری هم تاثیر دارد. تاثیر تداعی برند بر جذابیت برند و تعهد مشتری تایید شد. همچنین تاثیر تجربه برند بر جذابیت برند و تعهد مشتری هم مورد تایید قرار گرفت و فرضیه آخر تحقیق که تاثیر جذابیت برند بر تعهد مشتری بود، هم تایید شد.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی : تعهد مشتری، جذابیت برند، هویت برند، ارتباط برند، گوش های تلفن همراه
تاريخ دفاع : 1396-4-27