بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940114390
نویسنده : فائقه حسین نژاد
عنوان پایان نامه : سنجش عوامل موثر بر خرید های آنی از شبکه های اجتماعی (مطالعه موردی: طرفداران و حمایت کنندگان چینی زرین ایران در شبکه اجتماعی اینستاگرام)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتریلدا رحمتی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : پژوهش حاضر به بررسی عوامل موثر بر خرید های آنی از شبکه های اجتماعی می‌پردازد. تعداد نمونه مورد بررسی شامل 433 نفر از طرفداران و حمایت کنندگان چینی زرین ایران در شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشد که با استفاده از فرمول کوکران برآورد گردیده اند. تحقیق حاضر متشکل از 12 فرضیه است که با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری به آزمون های برازش مدل و بررسی فرضیه ها می پردازد. تجزیه و تحلیل های آماری تحقیق با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS و Smart PLS انجام گرفت. نتایج تحقیق بیان گر آن است که تعامل فرا اجتماعی بر تمایل به خرید آنی کاربران پایگاه های تجارت اجتماعی تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین تمایل به خرید آنی و لذت ادراک شده بر رفتار خرید آنی تاثیر مثبت و معناداری دارند. به علاوه ثابت گردید که متغیرهای شباهت و محبوبیت بر تعامل فرا اجتماعی به صورت مثبت و معناداری موثرند. از طرفی نیز تاثیر مثبت و معنادار جاذبه دیداری بر لذت ادراک شده و فایده ادراک شده تایید گردید. در نهایت ثابت گردید که متغیر تناسب اطلاعات با کار بر روی فایده ادراک شده کاربران پایگاه های تجارت اجتماعی به صورت مثبت و معناداری تاثیرگذار می باشد.
كلمات كليدي : کلیدواژه‌ها: رفتار مصرف کننده، تمایل به خرید آنی، تجارت اجتماعی، تعامل فرا اجتماعی
تاريخ دفاع : 1396-6-13