بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930509378
نویسنده : سیده سمیرا محمدیان ماسوله
عنوان پایان نامه : تـأثیر بازخورد معلم و اصلاح همسالان بر بهبود توانایی نوشتاری زبان دوم (انگلیسی) در میان زبان آموزان ایرانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکترآرش سحرخیز عربانی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف از مطالعه حاضر بررسی اثر بازخورد همتا بر بهبود نوشتن مهارت در زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) بود. این مطالعه به بازخورد همسالان به عنوان ابزار آموزش به منظور بهبود در نوشتن در میان زبان آموزان متوسط در موسسه شکوه و مهر اندیشان در رضوانشهر، ایران متمرکز شده است. شرکت کنندگان در این مطالعه 87 زبان آموزان متوسط که از موسسات انتخاب شدند. پسران و دختران گروه به طور جداگانه مورد مطالعه قرار داده شد. 20 زبان آموز در گروه شاهد مرد وجود دارد؛ 21 زبان آموز در گروه آزمایشی مرد و 23 زبان آموز زن در هر یک از گروه شاهد و آزمایشی. همین فرآیند در مدیریت کلاس ها در تمام گروه ها به کار گرفته شد، اما زبان آموزان در گروه های آزمایشی بازخورد از همکلاسی های خود را دریافت کرده اند. در نهایت، پس از تجزیه و تحلیل آماری، نتایج بازخورد همسالان را به طور قابل توجهی می تواند بهبود نوشتن را در میان زبان آموزان متوسط نشان دهد. علاوه بر این، اختلاف آماری معنی داری بین زبان آموزان مرد و زن در استفاده از بازخورد بود. نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که معلمان می توانند بازخورد همسالان را به عنوان ابزار آموزش برای بهبود نوشتن زبان آموزان و مشارکت آنها در کلاس های خود استفاده کنند، اما از آنجایی که زبان آموزان پسر با احتمال کمتری به فرآیند بازخورد در مقایسه با زبان آموزان زنان علاقه نشان می دهند، معلمان باید توجه بیشتر در زبان آموزان پسر به منظور بهبود عملکرد آنها در روند بازخورد داشته باشند.
كلمات كليدي : زبان آموزان پسر
بهبود عملکرد
تاريخ دفاع : 1395-6-31