بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940027739
نویسنده : سالار ارض پیمای منصوری
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر روابط سازمانی بر عملكرد صادرات با توجه به نقش گرايش به بازار صادرات و درجه بین المللی شرکت در شرکت‎های تولیدی استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :حمیدرضا علیپور شیرسوار, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : صادرات به عنوان يك عنصر موثر و كليدي در توسعه اقتصادي همواره مطرح بوده است. امروزه رشد صادرات براي دولت‎ها به منزله كليدي براي بازآفريني اقتصاد است . هدف از این تحقیق تبيين رابطه بين گرايش به بازار صادرات و عملكرد صادارت است. حجم جامعه آماري شرکت‎های تولیدی استان گیلان بوده که محصولات و خدمات خود را صادر می‎کنند که 42 شرکت است. لذا سطح تحلیل سازمانی است. پژوهش حاضر بر اساس هدف از نوع کاربردی و از نظر شیوه گرد آوری اطلاعات ، تحقیقی توصیفی و از نوع همبستگی است. روش گردآوری اطلاعات میدانی، ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنا مه استاندارد بر گرفته از لین و همکاران (2014) و روش تجزیه و تحلیل داده‎ها، رگرسیون ساده و رگرسیون سلسله مراتبی با نرم افزار SPSS است. روایی تحقیق با استفاده از روایی محتوا از طریق اساتید محترم و خبرگان مورد سنجش قرار گرفت. پایایی تحقیق نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ سنجیده و تایید می‎گردد که میزان آلفای بالاتر از 70/0 قابل قبول تلقی می‎شود. نتایج تحقیق نشان داد که روابط بين سازماني بر گرایش به بازار صادرات تاثیر مثبت می‎گذارد. گرایش به بازار صادرات بر عملکرد صادرات تاثیر مثبت می‎گذارد.گرایش به بازار صادرات با توجه به تقش تعدیل کنندگی درجه بین المللی شرکت بر عملکرد صادرات تاثیر مثبت می‎گذارد.
كلمات كليدي : روابط بين سازماني ، گرایش به بازار صادرات، عملکرد صادرات
تاريخ دفاع : 1396-10-12