بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940027739
نویسنده : سالار ارض پیمای منصوری
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر روابط سازمانی بر عملكرد صادرات با توجه به نقش گرايش به بازار صادرات و درجه بین المللی شرکت در شرکتهای تولیدی استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :حمیدرضا علیپور شیرسوار, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : صادرات به عنوان يك عنصر موثر و كليدي در توسعه اقتصادي همواره مطرح بوده است. امروزه رشد صادرات براي دولتها به منزله كليدي براي بازآفريني اقتصاد است . هدف از این تحقیق تبيين رابطه بين گرايش به بازار صادرات و عملكرد صادارت است. حجم جامعه آماري شرکتهای تولیدی استان گیلان بوده که محصولات و خدمات خود را صادر میکنند که 42 شرکت است. لذا سطح تحلیل سازمانی است. پژوهش حاضر بر اساس هدف از نوع کاربردی و از نظر شیوه گرد آوری اطلاعات ، تحقیقی توصیفی و از نوع همبستگی است. روش گردآوری اطلاعات میدانی، ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنا مه استاندارد بر گرفته از لین و همکاران (2014) و روش تجزیه و تحلیل دادهها، رگرسیون ساده و رگرسیون سلسله مراتبی با نرم افزار SPSS است. روایی تحقیق با استفاده از روایی محتوا از طریق اساتید محترم و خبرگان مورد سنجش قرار گرفت. پایایی تحقیق نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ سنجیده و تایید میگردد که میزان آلفای بالاتر از 70/0 قابل قبول تلقی میشود. نتایج تحقیق نشان داد که روابط بين سازماني بر گرایش به بازار صادرات تاثیر مثبت میگذارد. گرایش به بازار صادرات بر عملکرد صادرات تاثیر مثبت میگذارد.گرایش به بازار صادرات با توجه به تقش تعدیل کنندگی درجه بین المللی شرکت بر عملکرد صادرات تاثیر مثبت میگذارد.
كلمات كليدي : روابط بين سازماني ، گرایش به بازار صادرات، عملکرد صادرات
تاريخ دفاع : 1396-10-12