بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940021879
نویسنده : رحمان علیزاده
عنوان پایان نامه : تأثیر درک برند، هویت برند و تعهد برند بر رفتار شهروندی برند
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مهدیه خدنگ, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
هدف اصلی این پژوهش به بررسی تأثیر درک برند، هویت برند و تعهد برند بر رفتار شهروندی برند بود. روش پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان شعب بانک مسکن استان گیلان بودند. با استفاده از روش نمونه گیری همه شماری نمونهای به حجم 396 نفر از کارکنان شعب بانک مسکن گیلان انتخاب شدند. متغیرهای پژوهش عبارت بودند از: درک برند، هویت برند، تعهد برند و رفتار شهروندی برند. با استفاده از مدل معادلات ساختاری (نرم افزار Amos نسخه 24) فرضیات تحقیق مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد درک برند تأثیر معنادار و مستقیمی بر هویت با برند (ضریب بتا: 314/0) و تعهد برند (ضریب بتا: 364/0) دارد. در بعدی دیگر، هویت یابی با برند تأثیر معنادار و مستقیمی بر تعهد برند (ضریب بتا: 288/0) دارد. همچنین درک برند (ضریب بتا: 380/0)، هویت با برند (ضریب بتا: 263/0) و تعهد برند (ضریب بتا: 232/0) تأثیر معنادار و مستقیمی بر رفتار شهروندی برند دارند. درک برند با تاثیرگذاری مستقیم بر هویت برند تأثیر معنادار و غیرمستقمی بر تعهد به برند دارد (ضریب بتا: 091/0). همچنین درک برند با تاثیرگذاری مستقیم بر هویت برند و تعهد برند به صورت غیرمستقیم بر رفتار شهروندی برند تأثیر گذار است (ضریب بتا: 188/0). در بعدی دیگر، هویت برند با تاثیرگذاری مستقیم بر تعهد برند به صورت غیر مستقیم بر رفتار شهروندی برند (ضریب بتا: 067/0) تأثیر گذار است. همچنین درک برند توانسته است 10 درصد از واریانس هویت برند را پیش بینی کنند. درک برند و هویت برند توانستهاند 28 درصد از واریانس تعهد برند را پیش بینی کنند. درک برند، هویت برند و تعهد برند توانستهاند 46 درصد از واریانس رفتار شهروندی برند را پیش بینی نمایند
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: درک برند، هویت برند و تعهد برند بر رفتار شهروندی برند
تاريخ دفاع : 1396-6-30