بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 911051384
نویسنده : زینب ربانی کنستانی
عنوان پایان نامه : تاثیر تمرین های تعاملی مبتنی بر اساس ساختاربر دانش دستورزبان زبان آموزان سطح متوسط ایرانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , شاهرخ جهاندار,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده: هدف مطالعه اخیر بررسی تاثیر تمرین های تعاملی مبتنی بر اساس ساختاربر دانش دستورزبان زبان آموزان سطح متوسط ایرانی میباشد. به این منظور، 40 نفر از زبان آموزان سطح متوسط از 90 نفر زبان آموزان بر اساس آزمو.ن تعیین سطح آکسفورد انتخاب شدند آنها را به دو گروه آزمون و کنترل تقسیم کردند، که هر گروه شامل 20 نفر زبان آموزان میباشند.سپس یک آزمون تعیین سطح دستور زبان از هر دو گروه به عنوان یک پیش آزمون از دانش اولیه دستور زبان آنها گرفته شد گروه تجربی در بیست جلسه مورد آموزش دستور بر اساس تمرین های تعاملی و گروه شاهد بدون آموزش قرار گرفته است. در نهایت هر دو گروه آزمون برای دستور زبان یک نمونه آزمون مستقل نیزانجام شد برای اینکه مشخص شود تفاوتی بین جنس مذکر و مونث میباشد. t test محاسبه شد و این نتیجه بدست آمد که تمرین های تعاملی بر اساس ساختار اثر مثبتی SPSS (ANCOVA)نتایج از طریق نرم افزار بر دانش دستور زبان زبان آموزان ایرانی دارد. همچنین نتایج نشان داد که تفاوت معنی داری بین مردان و زنان در این پژوهش وجود ندارد.
كلمات كليدي : وظیفه، دستور زبان، بازخورد تعامل، بازخورد مستقیم
تاريخ دفاع : 1394-06-10