بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920153610
نویسنده : فرزانه حکیمی سیبنی
عنوان پایان نامه : تاثیر بازخورد مستقیم خطا بر یادگیری جملات شرطی زبان آموزان ایرانی سطح متوسط
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر مجید پورمحمدی,
استاد مشاور (استاد مشاور مدعو) : , دکتر قاسم آقاجان زاده,
چكيده : این مطالعه نیمه تجربی تاثیر بازخورد مستقیم خطا بر یادگیری جملات شرطی زبان آموزان متوسط ایرانی بررسی کرده است. بعد از برگزاری آزمون تعیین سطح، به منظور همگن سازی شرکت کنندگان و اطمینان از سطح تسلط یکسان به زبان انگلیسی، از میان جمعیت هدف که 107 بودند 60 نفر انتخاب شدند.. این 60 شرکت کننده به صورت تصادفی در دو گروه قرار گرفتند. سپس، یک پیش آزمون در مورد ساختار جملات شرطی که از امتحانات آیلتس انتخاب شده بود به منظور اطمینان از اینکه آنها دانش قبلی از این ساختارها را ندارند، به شرکت کنندگان داده شد. بعد از اینکه به هر گروه آموزش داده شد، یک پس-آزمون به منظور سنجش اثربخشی رویکرد آموزشی داده شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات این مطالعه نشان داد که تفاوت چشمگیری بین عملکرد شرکت کنندگان در دانش خود از جملات شرطی در گروه تجربی بود و مشخص شد که بازخورد مستقیم خطا در کمک به شرکت کنندگان برای بهبود دانش جملات شرطی شان موثر بود.
كلمات كليدي : کلید واژه ها: بازخورد، بازخورد مستقیم، جملات شرطی
تاريخ دفاع : 1394-6-31