بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940158551
نویسنده : ماکان جمشیدی
عنوان پایان نامه : سنجش تاثیر ویژگی های وب سایت بر اعتماد و وفاداری آنلاین (مطالعه موردی: کاربران وب سایت دیجی کالا)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :کامبیز شاهرودی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
این پژوهش با هدف سنجش تاثیر ویژگیهای وب سایت بر اعتماد و وفاداری آنلاین به سایت اینترنتی دیجی کالا انجام شده است. این روابط با در نظر گرفتن اعتماد و وفاداری مشتریان صورت گرفته است. پژوهش حاضر یک پژوهش کاربردی محسوب میشود که به صورت پیمایشی-توصیفی صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجیکالا میباشد. برای گردآوری دادهها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه پرسشنامه 817/0 محاسبه گردید. با استفاده از فرمول کوکران، 400 نفر به عنوان حداقل نمونه آماری مورد نیاز برآورد گردید و پرسشنامه به طور تصادفی در بین مشتریان توزیع گردیدبرای تعیین روابط بین متغیرها از تکنیک مدلیابی معادلات ساختاری بهره گرفته شده است. تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش با استفاده از نرم افزارهایSPSS 18 و LISREL 8.8 صورت گرفته است.
تحلیل عاملی تاییدی پرسشنامه نشان داد بارهای عاملی استاندارد گویههای سنجش هر سازه، با سازه مربوط به خود بزرگتر از 3/0 بوده و در تمامی موارد مقدار آماره t نیز از 96/1 بزرگتر بوده که نشان میدهد پرسشنامه از اعتبار سازه برخوردار است. نتیجه آزمون فرضیههای پژوهش نشان داده است: میزان تاثیر متغیر طراحی سایت اینترنتی بر اعتماد آنلاین 49/0 بدست آمده است. میزان تاثیر متغیر سادگی بکارگیری بر اعتماد آنلاین 41/0 بدست آمده است. تاثیر متغیر ریسک استفاده بر اعتماد آنلاین 35/0- بدست آمده است. تاثیر متغیرتعاملپذیری بر اعتماد آنلاین 36/0 بدست آمده است و تاثیر متغیر شخصیسازی بر اعتماد آنلاین 32/0 بدست آمده است. از سوی دیگر میزان تاثیر متغیر پشتیبانی بر اعتماد آنلاین 68/0 بدست آمده است. میزان تاثیر ماهیت اجتماعی بر اعتماد آنلاین 27/0 بدست آمده است. میزان تاثیر فضای مجازی بر اعتماد آنلاین 50/0 بدست آمده است. در نهایت میزان تاثیر اعتماد آنلاین بر وفاداری مشتریان 62/0 بدست آمده است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: اعتماد، وفاداری، فروش اینترنتی، ویژگیهای وب سایت
تاريخ دفاع : 1396-11-07