بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940309338
نویسنده : عبدالله محمدی
عنوان پایان نامه : تاثیر کیفیت خدمات و مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان با توجه به نقش میانجی شهرت سازمان بر تعهد عاطفی مشتریان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سیدمحمود شبگو منصف, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : صنعت بیمه یکی از صنایع خدماتی است که نقش به سزایی در اقتصاد هر کشوری ایفا می‌کند و از طرفی خود به شدت تحت تأثیر رقابت قرار دارد. فضای رقابتی این صنعت که با ورود شرکت های بیمه ای متعدد رقابتی تر شده است، نیازمند توجه ویژه به مشتری در جهت جلب رضایت آن ها و در نهایت تعهد و نگهداشت مشتری می باشد. از این رو هدف اصلی تحقیق تاثیر کیفیت خدمات و مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان با توجه به نقش میانجی شهرت سازمان بر تعهد عاطفی مشتریان بود. پژوهش جاري از نوع پژوهش هاي كاربردي و از نظر دسته بندی پژوهش بر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقيقات توصیفی و از نظر روش از نوع تحقیقات همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه مشتریان بیمه ایران استان گیلان بودند. روش نمونه گیری در این تحقیق از نوع روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس و مشتریان مسئول پاسخگویی به پرسشنامه بودند و تعداد نمونه مورد مطالعه برابر با 346 نفر از مشتریان بودند. ابزار جمع آوري اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه ي استاندارد بود. کلیه تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای اس پی اس اس و لیزرل انجام شد. براي بررسي فرضيه هاي پژوهش از مدل سازی معادلات ساختاری و تحليل عاملي تاييدي استفاده شده است. نتیجه ی فرضیه های تحقیق حاکی از تاثیر مثبت مسئولیت پذیری اجتماعی بر شهرت سازمان؛ کیفیت خدمات بر شهرت سازمان؛ شهرت سازمان بر تعهد عاطفی مشتریان داشت. همچنین نقش میانجی شهرت سازمان در رابطه ی بین مسئولیت پذیری اجتماعی و تعهد عاطفی و نقش میانجی شهرت سازمان در رابطه ی بین کیفیت خدمات و تعهد عاطفی نیز مورد تایید قرار گرفت.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: تعهد عاطفی، مسئولیت پذیری اجتماعی، شهرت سازمانی، کیفیت خدمات.
تاريخ دفاع : 1396-11-2