بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940021523
نویسنده : جلال پیربازاری
عنوان پایان نامه : تأثیر ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی بر واکنش مشتریان با تاکید بر هویت یابی و رضایت مشتریان (مورد مطالعه مشتریان بانک‌های قرض الحسنه مهر ایران در شهر رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :نرگس دل افروز, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه مسئولیت اجتماعی شرکت برای اکثر سازمان¬ها و مدیرانشان موضوعی مهم به شمار می¬رود و استراتژی است که سازمان‌های خدماتی را قادر خواهد ساخت هویت مثبتی را در ذهن مشتریان خود نقش ببندند و در بعدی دیگر نیز مشتریان تصمیمات خرید خود را با تصویر خود از مسئولیت پذیری اجتماعی همگام می‌نمایند. از این رو هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر مسئولیت پذیری اجتماعی بر واکنش‌های رفتاری مشتریان با میانجی¬گری رضایتمندی و هویت یابی مشتریان با سازمان است بر این اساس با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس و نمونه‌ای به حجم 397 نفر از مشتریان شعب بانک مهرایران شهر رشت فرضیات پژوهش مورد آزمون قرار گرفت. مقیاسهای پژوهش عبارت بودند از:پرشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی، هویت یابی مشتریان با سازمان، رضایتمندی مشتری، پیشنهاد محصولات و خدمات به دیگران و خرید دوباره. با استفاده از مدل معادلات ساختاری (نرم افزار Amos نسخه 24) فرضیات تحقیق مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد که کلیه فرضیات مورد تایید میباشد و مسئولیت پذیری جامعه محور (ضریب بتا: 33/0) تأثیر معناداری بر هویت یابی مشتری با سازمان دارد. در بعدی دیگر هویت یابی مشتری با سازمان (ضریب بتا: 24/0) تأثیر معناداری بر رضایتمندی مشتری دارد. همچنین هویت یابی مشتری با سازمان (ضریب بتا: 40/0) تأثیر معناداری بر پیشنهاد محصولات و خدمات به دیگران داردو نیز هویت یابی مشتری با سازمان (ضریب بتا: 42/0) تأثیر معناداری بر خرید دوباره دارد. سازمانهایی همچون بانک با تمرکز بر فعالیتهای مرتبط با مسئولیت پذیری اجتماعی علاوه بر افزایش تصویر مثبت سازمان میتوانند به بهبود رضایتمندی و وفاداری مشتریان نائل آیند.
كلمات كليدي : مسئولیت پذیری اجتماعی، هویت یابی مشتری با سازمان، رضایتمندی مشتری، واکنش رفتاری، بانک مهرایران.
تاريخ دفاع : 1396-06-13