بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940091044
نویسنده : پریسا جعفری
عنوان پایان نامه : تأثیر تعهد درک شده مدیریت از بازاریابی داخلی بر نگرش کاری کارکنان با توجه به نقش میانجی ابعاد بازاریابی داخلی (مورد مطالعه: شعب بانک کشاورزی رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مریم اوشک سرایی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : طرح پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را کارکنان 12 شعبه بانک کشاورزی رشت به تعداد 88 نفر تشکیل می دهند که به روش سرشماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه ای با 15 سئوال می باشد. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی محتوا و سازه تأیید شد و همچنین ضریب پایایی برای متغیرهای تعهد درک شده مدیریت از بازاریابی داخلی 0.968، نگرش کاری کارکنان 0.815 و ابعاد بازاریابی داخلی 0.962 بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها نشان داد تأثیر تعهد درک شده مدیریت از بازاریابی داخلی بر نگرش کاری کارکنان 0.771، بر ابعاد بازاریابی داخلی 0.651، بر ارتباطات رسمی داخلی 0.782 و بر ارتباطات غیر رسمی داخلی 0.586 است. همچنین نتایج نشان داد ارتباطات رسمی بر نگرش کاری کارکنان 0.644 و ارتباطات غیر رسمی داخلی بر نگرش کاری کارکنان 0.214 تأثیر دارد. تأثیر ارتباطات رسمی داخلی بر ارتباطات غیر رسمی داخلی نیز 0.508 است. در نهایت نقش میانجی متغیر ابعاد بازاریابی داخلی نیز مورد تأیید قرار گرفت.
كلمات كليدي : تعهد درک شده مدیریت از بازاریابی داخلی، نگرش کاری کارکنان، بازاریابی داخلی.
تاريخ دفاع : 1396-6-29