بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940005285
نویسنده : اكبر ابراهيمي
عنوان پایان نامه : سنجش تأثیر استراتژی¬های بازاریابی بر عملکرد مالی و بازار کارگاه¬های تولیدی پوشاک شهرستان رشت در شرایط رکود اقتصادی
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت مالي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :محمد طالقانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده امروزه رکود اقتصادی بر عملکرد و فعالیت کلیه بنگاه¬ها، صنایع و کل بخش اقتصادی اثرگذار بوده و لذا ارائه بهترین عملکرد مالی و غیرمالی در شرایط رکود اقتصادی، به اساسی¬ترین دغدغه¬ی مدیران کسب¬وکارها مبدل شده است؛ از سویی وقتی که بحران مالی رخ می¬دهد، مشتریان در رفتار خریدشان تغییر می¬دهند. لذا کسب¬وکارها بایستی در راستای برآوردن نیازها و ترجیحات مشتریان خود، در استراتژی¬هایشان تغییر ایجاد کنند و با بهره¬گیری از استراتژی¬های مختلف از جمله استراتژی¬های بازاریابی که نقش بسزایی در شناسایی نیاز مشتریان دارند، به عملکرد برتر دست یابند. لذا اهداف پژوهش بررسی تأثیر استراتژی‌های بازاریابی یکسان، تفکیکی و تمرکزی بر عملکرد مالی و بازار کارگاه¬های تولیدی پوشاک شهر رشت در شرایط رکود اقتصادی در نظر گرفته شد. برای دستیابی به هدف پژوهش علاوه بر مطالعات کتابخانه¬ای، مطالعات میدانی صورت گرفت و پرسشنامه¬ای با 34 سؤال تدوین و پس از تأیید روایی محتوا، میان سرپرستان و مدیران 160 کارگاه تولیدی پوشاک از بین 275 کارگاه دارای پروانه به¬روش نمونه¬گیری غیراحتمالی از نوع سهمیه¬ای توزیع گردید و بعد از گردآوری، پایایی پرسشنامه نیز با آلفا کرونباخ بالاتر از 7/0، به لحاظ علمی پذیرفته شد. داده¬ها با استفاده از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری، مورد تجزیه¬وتحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان داد مقادير شاخص‌های برازش مدل مناسب بوده و نتایج حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که دو استراتژی بازاریابی تفکیکی و تمرکزی بر عملکرد مالی و بازار کارگاه¬های تولیدی مورد مطالعه تأثیر مثبت و معناداری می¬گذارند؛ اما تأثیر استراتژی بازاریابی یکسان بر عملکرد مالی و بازار کارگاه¬های تولیدی تحت شرایط رکود اقتصادی، معنادار نیست. کلمات کلیدی: استراتژی¬های بازاریابی، عملکرد مالی و بازار، رکود اقتصادی، کارگاه تولیدی پوشاک
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: استراتژی¬های بازاریابی، عملکرد مالی و بازار، رکود اقتصادی، کارگاه تولیدی پوشاک
تاريخ دفاع : 1396-11-14