بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940200960
نویسنده : مهدی کنعانی
عنوان پایان نامه : تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری رفتاری مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی تعهد و درگیری مشتریان (مورد مطالعه : مشتریان فروشگاه های زنجیره ای در رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت تحول
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :بیژن شفیعی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده فروشگاه هاي بزرگ و زنجيره اي كه از آن ها به عنوان بخش سازماندهي شده شبكه توزيع در بخش خرده فروشي ياد مي شود، در بسياري از كشورهاي جهان نقش چشمگيري در شبكه توزيع كالا دارند. از این رو هدف از تحقیق حاضر سنجش تاثیر مسئولیت اجتماعی فروشگاه های زنجیره ای بر وفاداری مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی درگیری و تعهد می باشد. برای تبدیل اطلاعات کیفی به کمی از طیف لیکرت 5 گزینه ای استفاده شد. جامعه آماري اين تحقيق از مشتریان فروشگاه های زنجیره ای در شهر رشت تشكيل گردیده که تعداد آن ها نامحدود است. از این رو با توجه به ماهیت جامعه نا محدود از جدول مورگان برای تعیین حجم نمونه استفاده گردید و روش نمونه گیری احتمالی در دسترس بود. حداقل حجم نمونه 384 نفر در نظر گرفته شد و تعداد 400 پرسشنامه توزیع شد. روش نمونه گیری تصادفی منظم و ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه می باشد. برای آزمون فرضيات پژوهش، از نرم افزار SPSS برای آمار توصیفی و برای آزمون فرضیات از نرم افزار Amos Graphic استفاده شد. نتایج نشان دادند که مسئولیت اجتماعی شرکت بر درگیری مشتریان تاثیر مثبتی دارد و درگیری میانجی کننده ی تاثیرگذاری آن بر وفاداری رفتاری مشتریان است. همچنین نتایج نشان دادند که درگیری مشتری بر تعهد او نسبت به شرکت موثر است و تعهد در این رابطه نقش میانجی گرایانه ای میان درگیری و وفاداری رفتاری مشتری بازی می کند. درگیری و تعهد خارج از نقش میانجی گرایانه نیز به طور مستقیم بر وفاداری رفتاری موثرند.
كلمات كليدي : کلیدواژه ها: مسئولیت اجتماعی شرکت، وفاداری رفتاری مشتری، درگیری مشتری، تعهد مشتری.
تاريخ دفاع : 1396-11-10