بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940212519
نویسنده : مریم انصاری کجل
عنوان پایان نامه : تاثیر پیش زمینه ذهنی بر درک فراگیران ایرانی زبان انگلیسی سطح متوسط از متون مطبوعاتی تعدیل شده
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مجید پورمحمدی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده این پژوهش در پی بررسی تاثیر پیش زمینه ذهنی بر درک فراگیران ایرانی زبان انگلیسی سطح متوسط از متون مطبوعاتی تعدیل شده است. به منظور دستیابی به این هدف، 40 زبان آموز مرد در دامنه سنی 13 تا 17 سال که در مرکز آموزش زبان تهران آکسفورد شهر تالش، ایران مشغول به تحصیل بودند بر اساس سطح دانششان در زمینه زبان انگلیسی انتخاب شدند. شرکت کننده ها به دو گروه تقسیم شدند، گروه گواه و آزمایشی. در ابتدای دوره، شرکت کننده ها در پیش-آزمون شرکت کردند. سپس هر دو گروه طی دو ترم (30 جلسه در 90 روز) در دوره حضور بهم رساندند. در طول دوره آموزشی، گروه گواه تنها تحت آموزش مهارت های زبانشناسی قرار گرفت، در حالیکه به گروه آزمایشی هم مهارت های زبانشناسی و هم فرا زبانشناسی ارایه شد. تحلیل نتایج نشان داد که گروه آزمایشی در مقایسه با گروه گواه در زمینه درک مطلب 22.7% بهتر ظاهر شده اند. این نشان می دهد که پیش زمینه ذهنی و کاربرد هایش رابطه ای مستقیم با میزان توانایی زبان آموزان در درک متون مطبوعاتی تعدیل شده دارد.
كلمات كليدي : زبانشناسی
تاريخ دفاع : 1396-11-07