بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940090605
نویسنده : محمّد جواد مهدوي شنبه بازاري
عنوان پایان نامه : تأثیر بازارگـرایی، مشتری گـرائی و تکنـولوژی گرایی بر عملکرد صـادراتی (مورد مطالعه: شرکت های صادراتی استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت مالي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :محمد طالقانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : صادرات به عنوان معمول ترین راه پیش روی بنگاه ها، خصوصاً بنگاه های کوچک و متوسط، برای ورود به بازارهای خارجی شناخته شده است. یکی از مهمترین دلایل این امر این است که صادرات، در قیاس با سایر روش های بین المللی شدن، به منابع کمتری نیاز دارد، در این پژوهشبصورت تلفیقی از مدل های آلتِرِن و تودوران(2015) ، کُستا و همکاران(2015) و لی و همکاران(2016) استفاده شده است. هدف پژوهش بررسی تأثیر بازارگـرایی، مشتری گـرائی و تکنـولوژی گرایی بر عملکرد صـادراتی می باشد. روش تحقیق از نظر نوع، توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شرکت های صادر کننده استان گیلان می باشند. روش غير تصادفي هدفمند يا قضاوتي است. سطح تحلیل سازمانی است طبق جدول مورگان حجم نمونه 63 شرکت می باشد،. ابزار جمع آوری داده ها در تحقیق حاضر پرسشنامه ای با طیف 5 گزینه ای است. روائی و پایائی پرسشنامه تائید شد. جهت تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از آزمون آماری مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار های اس پی اس ای و پی ال اس استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق نشان می دهد که : تکنولوژی گرایی بر نوآوری تأثیر دارد. نوآوری بر عملکرد صادراتی تأثیر دارد. مشتری گرایی بر تعهّد رفتاری تأثیر دارد. مشتری گرایی بر ارتباطات تأثیر دارد. تعهّد رفتاری بر عملکرد صادراتی تأثیر دارد. مشتری گرایی بر عملکرد صادراتی تأثیر دارد. ارتباطات بر عملکرد صادراتی تأثیر دارد. ارتباطات بر تعهّد رفتاری تأثیر دارد. بازارگرایی بر یکپارچه سازی دانش تأثیر دارد. یکپارچه سازی دانش بر عملکرد صادراتی تأثیر دارد.
كلمات كليدي : بازارگـرایی، مشتری گـرائی، تکنـولوژی گرایی، عملکرد صـادراتی
تاريخ دفاع : 1396-11-14