بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940204648
نویسنده : قاسم قاسمی
عنوان پایان نامه : سنجش تأثیر ابعاد نوآورانه بر عملکرد سازمانی در صنایع تولیدی
کلوچه سازی شهر لاهیجان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :نرگس دل افروز, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
هدف اصلی این پژوهش شناسایی تأثیر ابعاد نوآورانه بر عملکرد سازمانی در صنایع تولیدی کلوچه سازی شهر لاهیجان بوده است. روش پژوهش توصیفی-همبستگی بوده است. جامعه آماری کلیه کارشناسان و مدیران ارشد شرکتهای صنایع غذایی وابسته به کلوچه پزی لاهیجان بودند که 99 مدیر و کارشناس ارشد شرکتهای صنایع غذایی وابسته به کلوچه پزی لاهیجان انتخاب گردیدند. پرسشنامههای پژوهش عبارت بودند از مقیاس نوآوری سازمانی، نوآوری بازاریابی، عملکرد نوآورانه، عملکرد تولیدی و عملکرد بازاری که با مدل معادلات ساختاری در نرم افزار AMOS نسخه 24 فرضیات پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج این تحقیق نشان داد که عملکرد نوآورانه (ضریب بتا: 438/0) و عملکرد تولیدی (ضریب بتا: 313/0) تأثیر مستقیم و مثبتی بر عملکرد بازاری دارد. در بعدی دیگر عملکرد نوآورانه (ضریب بتا: 546/0) تأثیر مستقیم و مثبتی بر عملکرد تولیدی دارد؛ همچنین نوآوری سازمانی (ضریب بتا: 354/0) و نوآوری بازاریابی (ضریب بتا: 350/0) تأثیر مستقیم و مثبتی بر عملکرد نوآورانه دارد و در آخر نوآوری سازمانی (ضریب بتا:540/0) تأثیر مستقیم و مثبتی بر نوآوری بازاریابی دارد. در ادامه، نوآوری سازمانی، نوآوری بازاریابی، عملکرد نوآورانه و عملکرد تولیدی توانسته¬اند 44 درصد از واریانس عملکرد بازاری را تبیین کنند. در بعدی دیگر، نوآوری سازمانی، نوآوری بازاریابی و عملکرد نوآورانه توانسته¬اند 30 درصد از واریانس عملکرد تولیدی را تبیین کنند. همچنین نوآوری سازمانی و نوآوری بازاریابی توانسته اند 38 درصد از واریانس عملکرد نوآورانه را تبیین کنند و در آخر نوآوری سازمانی توانسته است 29 درصد از واریانس نوآوری بازاریابی را تبیین نماید.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: نوآوری سازمانی، عملکرد سازمان، صنایع کلوچه پزی، لاهیجان
تاريخ دفاع : 96-06-20