بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930703659
نویسنده : فاطمه شکرالهی علاف
عنوان پایان نامه : مطالعه تطبیقی درباره ی ادراک معلمان و دانشجویان ایرانی کارشناسی ارشد از خصوصیات یک معلم زبان خوب در مقطع کارشناسی ارشد
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :قاسم آقاجان زاده کیاسی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : یادگیری موثر به شدت مرتبط با معلمان اثربخش و تدریس موثر است. در این مفهوم، خصوصیات اساتید، اهمیتی حیاتی در درک و کاهش مسائل و مشکلاتی دارد که مانع فرایند یادگیری طولانی مدت دانشجویان می شوند. در مطالعه حاضر سعي بر این بود که خصوصیات یک استاد زبان خوب را که توسط اساتید و دانشجویان زبان انگلیسی درک شده است, توصیف شود. در این مطالعه بررسی شد که آیا دانشجویان و اساتید کارشناسی ارشد زبان انگلیسی, دیدگاه یا نگرش متفاوتی نسبت به خصوصیات یک استاد زبان خوب در مقطع کارشناسی ارشد دارند. شرکت کنندگان 50 نفر از دانشجویان و50 نفر از اساتید کارشناسی ارشد زبان انگلیسی بودند. شرکت کنندگان ,دانشجویان واساتیدی بودند که در حال حاضر در تعدادی از دانشگاه های شهر رشت مطالعه و تدریس می کنند. در این مطالعه از روش تحلیلی-توصیفی استفاده شد. ابزارهای مختلفی به منظور جمع آوری اطلاعات از شرکت کنندگان, مانند پرسشنامه و مصاحبه استفاده شد. نتيجه گيري نشان داد که زبان آموزان واساتید زبان انگليسي ممکن است در خصوص ويژگي هاي مهم يک استاد خوب زبان انگليسي درک متفاوتی داشته باشند. هر دو استاد و دانشجو ,یک استاد زبان انگلیسی خوب را به عنوان کسی که به لحاظ تحصیلی و حرفه ای واجد شرایط برای تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه می باشد, را درک کردند. هردو, اساتید و دانشجویان معتقد بودند که یک استاد خوب باید معلومات و توانایی انتقال آن را نیز داشته باشد. این مطالعه کمک می کند تا اساتید درباره ی نیازها و انتظارات دانشجویان بدانند و اینکه چگونه مهارت های تدریس خود را بهبود ببخشند.
كلمات كليدي : ادراک معلمان،دانشجویان ایرانی، خصوصیات معلم، معلم زبان
تاريخ دفاع : 1396-06-15