بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930422541
نویسنده : بابک احدی
عنوان پایان نامه : تأثیر مدیریت برند داخلی بر رفتار شهروندی برند با توجه به نقش میانجی رضایت شغلی و تعهد برند (مورد مطالعه: شرکت تهران بوران)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :کامبیز شاهرودی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه در علم بازاریابی نوین این ادعا وجود دارد که رفتار برندها بسیار به رفتارانسانها شباهت دارد. این شباهت در واقع بیان کننده ¬ی این مسئله است که برندها همانند انسانها علاوه بر نمودهای ظاهری و بیرونی، دارای شخصیت و هویت منحصر به فرد باطنی نیز می¬باشند تا کسب وکارها را در جهت رسیدن به مزیت رقابتی یاری نمایند. هدف کلی این تحقیق، بررسی تأثیر مدیریت برند داخلی بر رفتار شهروندی برند با توجه به نقش میانجی رضایت شغلی و تعهد برند در شرکت تهران بوران می باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی و هدف آن کاربردی است، و روش گردآوری داده¬ها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی، کلیه ی کارکنان شرکت تهران بوران می باشد. با در نظر گرفتن تعداد کل جامعه آماری و با توجه به فرمول کوکران تعداد حجم نمونه 267 نفر است. و از روش نمونه ¬برداری تصادفی ساده استفاده گردید. داده¬ها از طریق نرم افزارهای SPSS نسخه20 و LISREL 8.54 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد، در سطح 95 درصد اطمینان، مدیریت برند داخلی بر تعهد برند،رضایت شغلی و رفتار شهروندی برند تاثیر دارد. همچنین نتایج نشان می دهند که در سطح 95 درصد اطمینان تعهد برند و رضایت شغلی بر رفتار شهروندی برند تاثیر دارد و در نهایت در سطح 95 درصد اطمینان رضایت شغلی بر تعهد برند تاثیر دارد.
كلمات كليدي : تعهد برند،رضایت شغلی، رفتار شهروندی برند،مدیریت برند داخلی،شرکت تهران بوران
تاريخ دفاع : 1396-05-09