بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940051867
نویسنده : صدیقه حقیقی
عنوان پایان نامه : سنجش تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر کارت امتیازی متوازن در شعب بیمه آسیا استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :نرگس دل افروز, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف از این مطالعه بررسی تاثیر مدیریت کیفیت جامع برعملکرد از دیدگاه کارت امتیازی متوازن در شعب بیمه آسیا استان گیلان است که دراین تحقیق بررسی شده که آیا مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد از دیدگاه کارت امتیازی متوازن در شعب فعال بیمه آسیا استان گیلان تاثیر دارد؟ و فرضیه اصلی تحقیق نیز عبارت است از تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد از دیدگاه کارت امتیازی متوازن . جامعه آماری پژوهش شامل نمایندگان شعب بیمه آسیا استان گیلان بوده است . حجم نمونه 56شعبه و نمایندگی برآورد شده که مورد استفاده قرارگرفت . روش تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی است ، نوع تحقیق به صورت کاربردی و روش گردآوری داده ها از پرسش نامه مدیریت کیفیت جامع و کارت امتیازی متوازن استفاده شد . روایی پرسش نامه های مذکور ، توسط اساتید رشته ی مدیریت مورد تایید قرار گرفت و ضرایب پایایی پرسش نامه پس از جمع آوری میزان 56 عدد پرسش نامه از جامعه مذکور با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای مدیریت کیفیت جامع 90% و برای کارت امتیازی متوازن 88% بدست آمد . تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS 22 و PLS Smart مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج نشان داد که تمامی مولفه های مدیریت کیفیت جامع برعملکرد از دیدگاه کارت امتیازی متوازن در شعب بیمه آسیا استان گیلان در سطح (P≤0.01) تاثیر دارد . همچنین تحلیل ساختاری برای فرضیات و آزمون نظری اجرا شد نتایج حاصل نشان داد که مولفه های مدیریت کیفیت جامع اثر مطلوبی بر کارت امتیازی متوازن دارند .
كلمات كليدي : مدیریت کیفیت جامع 1، کارت امتیازی متوازن 2، عملکرد 3، بیمه آسیا 4
تاريخ دفاع : 1396-11-10