بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940071109
نویسنده : فرناز ملک فرنود
عنوان پایان نامه : تاثیر روش نقش بازی کردن در یادگیری ساختار گرامری زبان انگلیسی بزرگسالان در سطح مقدماتی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , مجید پور محمدی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : نقش بازی کردن، یک روش مفید برای سر زنده ساختن محیط آموزش و یادگیری بوده و علایق یادگیرندگان را بر انگیخته و فراگیری زبان را هیجان انگیز می نماید.بنابراین، این پایان نامه عمدتا هدف خود را، چگونگی اعمال این روش بصورت موفق در آموزش ساختار های زبان انگلیسی (گرامر)و استفاده بهینه از آن قرار داده است.این مطالعه سعی کرده است که بداند آیا تکنیک های نقش بازی کردن، فراگیری ساختار های زبان انگلیسی بوسیله یادگیرندگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی بزرگسال ایرانی را در سطح مقدمتی تحت تاثیر قرار می دهد یا نه.مشارکت کنندگان در این مطالعه دختران در سنین 18 تا 30 سال بودند.در جهت ترکیب جمعیت نمونه و اطمینان از اینکه همه آنها در یک سطح مهارت از زبان انگلیسی می باشند، آزمون تعیین سطح در میان یادگیرندگان توزیع شد.آنها به دو گروه 30 نفره تقسیم شدند سپس هر دو گروه تست گرامر آکسفورد را به عنوان پیش آزمون داشته و سپس گروه کنترل روش متداول یادگیری گرامر و گروه تجربی از تکنیک نقش بازی به عنوان درمان استفاده کردند سپس بعد از پایات جلسات درمان، تست گرامر مجددا به عنوان پس آزمون تکرار شد تااندازه بگیرد که تا چه مقدار هر گروه بوسیله درمان تحت تاثیر قرار داشتند. نتایج پایانی حاکی از این است که استفاده از تکنیک های نقش-بازی در آموزش ساختار های زبان انگلیسی تاثیر مثبتی بر یادگیری زبان انگلیسی در زبان آموزان دارد.
كلمات كليدي : نقش بازی کردن، انگلیسی بعنوان زبان خارجی، گرامر انگلیسی ،سطح پایه
تاريخ دفاع : 1396-06-21