بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940072205
نویسنده : سعیده بابائی
عنوان پایان نامه : رابطه اهمال کاری تحصیلی و خلاقیت با ویژگی های شخصیتی و خودآگاهی دانشحویان
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی عمومی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , میر عبدالحسن عسکری,
استاد مشاور (استاد مشاور مدعو) : , میر عبدالحسن عسکری,
چكيده : چکیده اهمال کاری رفتاری است که موجب به تاخیر انداختن کارها می شود، که در افراد ابعاد مختلفی دارد.یکی از ابعاد آن به تعویق انداختن تکالیف تحصیلی می باشد، که اهمال کاری تحصیلی نام دارد . پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه اهمال کاری تحصیلی ، خلاقیت ، ویژگی های شخصیتی ‏وخود ‏آگاهی ‏دانشجویان دانشگاه آزاد ‏رشت ‏ در سال تحصیلی 97-1396 می باشد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد.جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد رشت بود که از این تعداد150 نفر با توجه به متغیرهای پژوهش به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شد. برای گردآوری داده ها از مقیاس ارزیابی اهمال کاری سولومون و راث بلوم (1984)، پرسشنامه پنج عامل بزرگ شخصیت مک کری و کاستا(1989) ومقیاس چند بعدی خلاقیت(1990) وخود ‏آگاهی استفاده گردید. برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که اهمال کاری تحصیلی ، خلاقیت ، ویژگی های شخصیتی ‏وخود ‏آگاهی ‏دانشجویان دانشگاه آزاد ‏رشت رابطه دارند. این یافته با نتایج تحقیقات مشابه همسو می باشد.در پایان پیشنهاداتی برای تحقیق بیشتر در این زمینه ارائه گردید. نتایج پژوهش قابل کاربرد در بحث کاهش تعلل ورزی دانشجویان می باشد.
كلمات كليدي : ویژگی های شخصیتی، خلاقیت ، خود ‏آگاهی ، اهمال کاری تحصیلی
تاريخ دفاع : 1396-11-10