بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940044875
نویسنده : محمّد جواد حسن پور پیربستی
عنوان پایان نامه : تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری و تبلیغات دهان به دهان (مورد مطالعه: شرکت های کلوچه سازی در استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت اجرايي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :محمد طالقانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : تبلیغات شفاهی از ارکان مهم فعالیتهای بازاریابی در دنیای رقابتی امروز محسوب می شود این مهم نه تنها در جذب مشتری نقش اساسی دارد، بلکه سهم مهمی در حفظ و وفادار ساختن مشتریان ایفا می کند. تبلیغات شفاهی هم چنین از نظر هزینه های تبلیغاتی جزء کم هزینه ترین ابزارهای پیشبرد فروش محسوب می شود . مطالعات نشان می دهد محبوبيت برند يكي از مهمترين حوزه هاي تحقيقات بازار است، و در حوزه تحقیقات مصرف کننده، به عنوان یکی از عناصر اصلی روابط مصرف کنندگان با علامت های تجاری محسوب می شود. هدف این تحقیق بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان در برندهای کلوچه گیلانی بوده است. تحقیق دارای 7 فرضیه بوده است. جامعه آماري کلیه دانشجویان دانشگاه¬ها و مؤسسات آموزش عالی شهرستان رشت که حداقل یک بار از 3 برند کلوچه نادی، نادری و نوشین خرید کرده¬اند، بوده، و نمونه گیری به روش خوشه ای تصادفی و حجم نمونه 384 نفر بوده است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد با 25 سوال استفاده شده و در بخش آمار استنباطی پژوهش، ابتدا با استفاده از نرم¬افزار Amos، برازش مدل¬های اندازه¬گیری و مدل نظری پژوهش (تحلیل عاملی تأییدی) مورد آزمون قرار گرفته و در مرحله دوّم برای بررسی فرضیه¬های پژوهش براساس هدف پژوهش که «بررسی تأثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری و تبلیغات دهان به دهان» است با استفاده از تحلیل مسیر، ضرایب رگرسیونی محاسبه و براساس آن نتایج پژوهش مشخص شد. که در نهایت کل فرضیه های تحقیق تأیید شدند.
كلمات كليدي : تنوع طلبی ، تصویر برند ، خود اجتماعی تصوریافته ، محبوبیت برند ، وفاداری ، تبلیغات دهان به دهان
تاريخ دفاع : 1396-9-25