بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940139026
نویسنده : پاکیزه فیضی
عنوان پایان نامه : بررسی رابطه بین محیط خرید،ارزش ادراک شده مشتری، رضایت و وفاداری در مراکز خرید فروشگاههای احمدی
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر علی قلی پور سلیمانی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : با توجه اینکه در چند سال اخیر الگو رفتار خرید مشتریان دستخوش تغیرات بسیاری شده است و از سوی دیگر به دلیل استفاده ی بهینه از زمان، بیشتر مشتریان تمایل دارند تا اجناس مورد نیاز خود را از محلی خرید کنند، که تمام خواسته های آنان برآورده شود، فروشگاه های رنجیره ای در این بین توانسته اند در بسیاری از موارد خواسته های مشتریان را برآورده سازند. در این راستا هدف اصلی تحقیق بررسی رابطه محیط خرید، ارزش ادراک شده مشتری و رضایت مشتری با وفاداری مشتریان بود. جامعه آماری تحقیق مشتریان فروشگاه های احمدی شهر رشت بودند. با توجه به اینکه در این تحقیق مشتریان به عنوان پاسخ دهندگان بودند، لذا سطح تجزیه و تحلیل فردی است. روش نمونه گیری در این تحقیق از نوع نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس و تعداد نمونه مورد مطالعه برابر با 352 نفر از مشتریان بودند. پس از جمع آوری داده ها به وسیله پرسشنامه های استاندارد، جهت ارزیابی روابط بین متغیرها از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است و به طور کلی کلیه تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای SPSS و PLS انجام شد. نتیجه فرضیه های تحقیق حاکی از رابطه مثبت درک مشتری از محیط خرید با ارزش ادراک شده مشتری؛ درک مشتری از محیط خرید با رضایت مشتری؛ درک مشتری از محیط خرید با وفاداری مشتری؛ ارزش ادراک شده مشتری با رضایت مشتری؛ ارزش ادراک شده مشتری با وفاداری مشتری؛ و رضایت مشتری با وفاداری مشتری داشت.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: وفاداری مشتری، رضایت مشتری، ارزش ادراک شده مشتری، درک مشتری از محیط خرید.
تاريخ دفاع : 1396-10-24