بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940165872
نویسنده : نسیم توفیقی
عنوان پایان نامه : بررسی مقایسه ای تاثیرکتابهای الکترونیکی و کتابهای درسی بر درک مطلب و اضطراب خواندن زبان آموزان ایرانی سطح متوسط
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر قاسم آقاجانزاده کیاسی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر کتاب های الکترونیکی بر اضطراب ناشی از خواندن و نوشتن دانش آموزان سطح متوسط صورت گرفت. در همین راستا، طرحی آزمایشی برای بررسی تفاوت موفقیت دانش آموزان در درک مطلب با استفاده از کتاب های الکترونیکی و سطح استرس آن ها انجام گرفت. برای بررسی ، مهارت زبان عمومی و ذخیره متجانس همگنی انجام شد.در نتیجه، سی دانش آموز انتخاب و به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. به منظور شناخت توانایی درک مطلب دانش آموزان و سطح اضطراب آن ها، پیش آزمون درک مطلب و تست اضطراب گرفته شد. با توجه به برنامه مداخله، گروه آزمایشی دستورالعمل ها را از طریق کتاب های الکترونیکی دریافت کرد. با این حال، گروه کنترل تحت فرآیند معمول آموزش درک مطلب قرار گرفت. سپس، پس آزمون درک مطلب و تست اضطراب از هر دو گروه گرفته شد. آزمون تی تست مستقلی نیز استفاده شد تا مشخص شود تفاوت آماری معناداری بین میانگین نمرات قبل و بعد از آزمون مداخله وجود دارد یا خیر. برای دانستن این که کتاب های الکترونیکی تاثیر آماری معناداری بر روی میزان اضطراب دانش آموزان داشته ، دو نمونه تی تست مستقل گرفته شد که یکی از طریق پرسشنامه FLARS با پیش آزمون و دیگری با پس آزمون صورت گرفت. سرانجام، برای سنجش میزان پیشرفت شرکت کنندگان در گروه ها نمونه تی تست برابری نیز اجرا شد. نتایج تحلیل و بررسی نشان داد گروه آزمایش که در توانایی درک مطلب بهتر از گروه کنترل بود، پس از برنامه مداخله کتاب های الکترونیکی سطح اضطراب پایینتری داشت. این در حالی است که سطح اضطراب آن ها تقریبا مشابه قبل از شروع این برنامه بود. این یافته ها میتواند برای معلمان مفید باشد تا بتوانند به دانش آموزانی که اضطراب ناشی از خواندن دارند از طریق آماده کردن آن ها برای مشکلات و اضطراب احتمالی کمک کند.
كلمات كليدي : اظطراب کتاب الکترونیکی
تاريخ دفاع : 1396-6-30