بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940154269
نویسنده : هیلا عباسی
عنوان پایان نامه : تاثیر هویت برند (نام تجاری) بر عملکرد شرکت در صنعت بیمه (مورد مطالعه: بیمه ایران در استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :محمد طالقانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه با رقابتي شدن بازارها و تغييرات پيوسته محيط، سازمان‌ها به اين واقعيت پي برده‌اند كه ديگر مانند گذشته با يك نظام اقتصادي رو به گسترش و بازارهاي در حال رشد روبرو نيستند. اهمیت ایجاد هویت برای برند به منظور موفقیت در بازارهای رقابتی کنونی امری ضروری به نظر می رسد. ضرورت توجه به هویت برند در زمانی که رقابت شدید باشد، دو چندان می شود. چرا که در فضای رقابت شدید، رقبا برای جذب مشتریان جدید و همچنین جلب توجه مشتریان رقیب به شدت با یکدیگر به رقابت می پردازند. در سال های اخیر رقابت در صنعت بیمه کشور با تأسیس شرکت های بیمه جدید افزایش یافته است. همچنین با وجود رقبای متعدد در این بازار حق انتخاب مشتریان در سازمان افزایش می یابد و مشتریان به راحتی می توانند از میان برندهای مختلف برند برتر را انتخاب نمایند و در صورت نارضایتی، برند مورد استفاده خود را تغییر دهند. از طرفی در یک سازمان خدماتی، انتقال نام تجاری شرکت اغلب به طور موثر وابسته به ارائه ارزش های اصلی شرکت به مشتریان توسط کارکنان می باشد. بنابراین شرکت های بیمه بایستی در استراتژی های خود مسأله برند و علی الخصوص هویت برند را مورد توجه قرار دهند. در این راستا، هدف از تحقیق حاضر به دست آوردن درک بهتر از اثرات مدیریت هویت برند شرکت است. و به طور خاص، این تحقیق به ارزیابی و سنجش تاثیر هویت برند بر شفافیت نقش، وفاداری کارکنان و تعهد کارکنان و همچنین به سنجش تاثیر شفافیت نقش، وفاداری کارکنان و تعهد کارکنان بر عملکرد شرکت پرداخت. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر هویت برند (نام تجاری) بر عملکرد شرکت در صنعت بیمه است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی بوده و بر اساس روش گردآوری داده‌ها، تحقیق توصیفی و از نظر روش تجزیه و تحلیل داده‌ها، از نوع همبستگی و معادلات ساختاری محسوب می‌گردد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل نمایندگان شرکت سهامی بیمه ایران در استان گیلان است که تعداد آنان 316 نماینده می باشد. برای جمع آوری داده ها پرسشنامه به کار گرفته شد. برای آزمون فرضیات پژوهش از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که هویت برند شرکت بر شفافیت نقش کارکنان، وفاداری کارکنان و تعهد کارکنان موثر است و همچنین شفافیت نقش کارکنان، وفاداری کارکنان و تعهد کارکنان بر عملکرد شرکت موثر می باشند.
كلمات كليدي : هویت برند، شفافبت نقش کارکنان، وفاداری کارکنان، تعهد کارکنان، عملکرد شرکت
تاريخ دفاع : 1396-6-5