بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940291588
نویسنده : فاطمه متين
عنوان پایان نامه : رابطه مهارتهای مقابله ای و روش های فرزندپروری والدین با مقبولیت اجتماعی و تکانشوری درکودکان دبستانی شهر رشت
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی عمومی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :بهمن اکبری گوابری, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده این پژوهش با هدف تعیین رابطه بین مهارت های مقابله ای و روش های فرزندپروری والدین با مقبولیت اجتماعی و تکانشوری در دانش آموزان می باشد. طرح پژوهش توصیفی از نوع همبستگي است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل كليه والدین و دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر رشت که در سال تحصیلی 96- 97 مشغول به تحصیل می باشند. حجم نمونه تعداد 200 نفر (به ازای هر متغیر پیش بین و ملاک 50 نفر) که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. به منظور گرد آوری داده ها از پرسشنامه های سبک فرزندپروری بامریند، مقابله با موقعیت های فشارزا اندلر و پارکر(1990)، مقبولیت اجتماعی فورد و رابین(1970)، تکانشگری بارت(1994) استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از از آزمونهای آماری پارامتریک آزمون همبستگی کانونی استفاده شد. کلیه تجزیه و تحلیل آماری در این تحقیق به کمک نرم افزار آماری SPSS صورت گرفت. نتایج تحلیل همبستگی کانونی بر اساس داده ها نشان داد که مقدار همبستگی کانونی (مهارتهای مقابله ای و روش های فرزند پروری والدین ) با متغیرهای ملاک (مقبولیت اجتماعی و تکانشوری )از نظرآماري معنی دار می باشد(01/0≥p). نتایج نشان داد که بین مهارت های مقابله ای و روش های فرزندپروری والدین با مقبولیت اجتماعی و تکانشوری در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر رشت رابطه وجود دارد. کلید واژگان: مهارت های مقابله ای، روش های فرزندپروری والدین، مقبولیت اجتماعی، تکانشوری.
كلمات كليدي : کلید واژگان: مهارت های مقابله ای، روش های فرزندپروری والدین، مقبولیت اجتماعی، تکانشوری.
تاريخ دفاع : 1396-10-30