بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920632486
نویسنده : ارض بدوین
عنوان پایان نامه : بررسي تاثیر استفاده روش بيان تفكر بر درک مطلب داستانهای کوتاه در زبان آموزان ایرانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دكتر جهاندار,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : اختر ظهوری واقعی, ,
چكيده : چکیده: این تحقیق مطالعه و تاثير روش بیان تفکر بر درک مطلب داستانهای کوتاه در زبان آزموان ایرانی پرداخته و با برگزاری آزمون (OPT) در بین 110 زبان آموز که زبان انگلیسی را در آموزشگاه فرا می گرفتند انجام گرفت. فراگیران که نمراتشان بین 1 و بالاتر و پایین تر از انحراف معیار بودند برای مطالعه و بررسی انتخاب شدند زیرا این مطالعه و بررسی بر زبان آموزان متوسطه تاکید داشت. بنابراین 40 نفر از فراگیران برای این مطالعه و بررسی انتخاب شدند و به دو گروه تقسیم شدند. گروه آزمایشی و گروه کنترل؛ و هر گروه شامل 20 زبان آموز بودند. سپس یک آزمون خواندن و درک مطلب برای دو گروه انجام گرفت و یک آزمون پري- تست يا پیش آزمون برای سنجش از دانش اولیه شان از درک مطلب انجام گرفت و این بخش از آزمون از خواندن (PET) به جهت سنجش میزان توانایی در درک و خواندن در بین شرکت کنندگان گروه آزمایش در برخورد با روش بیان تفکر مورد بررسی قرار گرفت. سرانجام هر دو گروه آزمون Post-test برای خواندن درک مطالب و فهم آن انجام گرفت. یک نمونه مستقل t-test برای دیدن واکنش های متفاوت خانم ها و آقایان برای نشان دادن عملکرد انجام گرفت. نتایج محاسبه و بررسی گردید و آموزشی مفید واقع شد و مطالعه نشان داد که استفاده از روش بیان تفکر اثر مثبت بر زبان آموزان ایرانی دارد، که توانایی خواندن درک مطلب بالایی دارند و همچنین نتایج نشان داد که بین خانم ها و آقایان تفاوت مهمی در یادگیری زبان وجود نداشت.
كلمات كليدي : کلیدواژه: خواندن درک مطلب- فهم و درک- بیان تفکر- متن های داستانی- متن های توصیفی- آموزش مدون و واضح.
تاريخ دفاع : 94-11-28