بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930332526
نویسنده : سارا خدمتگذار
عنوان پایان نامه : تاثیر بازاریابی کارآفرینانه بر عملکردنوآورانه شرکتهای بیمه خصوصی استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , بدری عباسی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر ابعاد بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد نوآورانه 4شرکت بیمه خصوصی نوپا در شهرستان رشت استان گیلان (آرمان ، سامان ، سرمد و تعاون)انجام شده است. تحقيق بر آن است تاثیر بازاریابی کارآفرینانه و همبستگي آن با نوآوری در عملکرد را در شرکتهای بیمه مورد بررسي و آزمون قرار دهد. پرسشنامه اين پژوهش از ادبيات آن و پرسشنامه هاي استاندارد برگرفته شده و براي بررسی روايي آن از نظر استاد راهنما نيز استفاده گرديده است. روش پژوهش توصيفي و از نوع همبستگي بوده، جامعه آماري پژوهش شامل كاركنان شركتهاي بيمه خصوصي منتخب استان گيلان (رشت) بوده است. در این پژوهش حاضر به منظور بررسی ابعاد بیشتر بازاریابی کارآفرینانه از داده های حاصل از بررسی متون،پرسشنامه و از متودولوژی مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است.جهت جمع آوری داده ها پرسشنامه ای استاندارد حاوی 44 سوال بر اساس طیف 5 تایی لیکرت در میان مدیران نمایندگی های منتخب شرکتهای یاد شده توزیع گردید و به تحلیل اطلاعات و پایایی و روایی آن پرداخته شد. برای تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از روش همبستگی بر اساس روش تحليل عاملي و معادلات ساختاري با استفاده از نرم افزارPLS2استفاده گرديد.تاييد فرضيه اصلي تحقيق با نتایج حاصل از بررسی های رضایی و همکاران(1394)، حاجی اوغلو و همکاران(2012)،موریس و همکاران (2002) و مایتی(2006)مطابقت دارد. نتایج بدست آمده در این پژوهش تایید نمود که تمامی ابعاد بازاریابی کارآفرینانه:پیش دست بودن،نوآوری،ریسک پذیری محاسبه شده،کثرت مشتری،تمرکز بر فرصت ها،اعمال نفوذ در منابع،خلق ارزش و انعطاف پذیری استراتژیک بر عملکرد نوآورانه این شرکتها تاثیر مثبت و مستقیمی دارند.با توجه به نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ها پیشنهادهای اجرایی در راستای ارتقای عملکرد نوآورانه با توجه به مولفه های بازاریابی کارآفرینانه ارئه گردید.
كلمات كليدي : واژه‌های کلیدی :بازاریابی کارآفرینانه ، شرکتهای بیمه، کسب و کارهای نوپا، کسب و کارهای کوچک و متوسط، نوآوری عملکرد،
تاريخ دفاع : 1395-11-3