بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 910624842
نویسنده : غلامرضا فهیمی
عنوان پایان نامه : بررسی رابطه میان شخصیت برند و وفاداري مشتریان در شرکت های بیمه (مطالعه موردی: شرکت بیمه معلم استان اردبیل)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) : ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف از تحقيق حاضر تبیین رابطه بین شخصیت درک شده برند و وفاداری بیمه گزاران در شرکت های بیمه مي باشد. از آنجایی که این پژوهش به دنبال مشخص کردن رابطه بین مولفه هاي شخصیت برند و وفاداري بیمه گذاران در بخش بیمه می باشد این پژوهش از لحاظ روش تحقیق از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماري تحقيق حاضر را كليه مشتريان دفاتر نمايندگان بيمه معلم در استان اردبيل تشكيل مي دهند كه تعداد آنها نامشخص و نامحدود است. براي تعيين حجم نمونه از فرمول واریانس دار كوكران براي جوامع نامحدود استفاده شد و تعداد نمونه آماري برابر 384 بدست آمد كه به روش تصادفي ساده انتخاب شدند. براي سنجش شخصیت برند از پرسشنامه استاندارد مدل پنج بعدي آکر (1997) و براي اندازه گيري وفاداري بیمه گذاران از پرسشنامه محقق ساخته با بهره گيري از مدل مقيمي (1390) استفاده شد. براي تحليل داده ها از نرم افزار 18 spss و براي تحليل فرضيات از ضريب همبستگي پيرسون استفاده شده است. بين شخصيت برند نام و نشان هاي مورد مطالعه با وفاداري بیمه گذاران رابطه مثبت معني داري وجود دارد. همچنين ضريب بتا نشان مي دهد كه صداقت شخصيت برند 57/0، هيجان و اشتياق شخصيت برند 31/0، صلاحيت شخصيت برند 44/0 و قوت و استحكام شخصيت برند 48/0 تغييرات وفاداري رفتاري بیمه گذاران را پيش بيني مي كند.
كلمات كليدي : واژه هاي كليدي: شخصیت درک شده برند، وفاداری، بیمه گزاران، بيمه معلم.
تاريخ دفاع : 1394-11-27