بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920632530
نویسنده : علی پورحسین
عنوان پایان نامه : بررسی رابطه بین ابعاد مسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتریان(بانک ملت گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت اجرايي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :علی قلی پور سلیمانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده در شرایط بازار رقابتی، بانک ها همواره باید تلاش کنند تا از سوی مشتریان ترجیح داده شوند، توجه بر رشد و توسعه وفاداري مشتریان به عنوان عاملی مهم در استراتژي بازاریابی شرکت ها که منجر به حفظ مشتریان فعلی می شود، افزایش یافته است. بنابراین، ضروری است معیارهای مناسبی که بیشترین تاثیر را در وفاداری مشتریان دارند، برای ارزیابی کارایی تعیین و تبیین گردد. در طول سالهاي اخير، اهميت بحث مسئوليت اجتماعي شركت روز به روز بيشتر شده است به طوري كه امروزه از آن به عنوان يك اولويت اصلي براي شركتها ياد مي كنند. هدف این تحقیق اثرابعادمسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتریان است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی وازلحاظ شیوه تجزیه وتحلیل داده ها از نوع توصیفی می باشد وبابهره گیری از ابزار پرسشنامه است. در این تحقیق پرسشنامه بين مشتریان شعب بانک ملت در استان گیلان توزيع شد و نتايج آن مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. جامعه آماری تحقیق 462 مشتری به عنوان حداقل حجم نمونه انتخاب شدند. روش نمونه گیری نیز غیر احتمالی در دسترس می باشد. برای اطمینان بیشتر تعداد 500 پرسشنامه بین مشتریان شعب بانک ملت استان گیلان توزیع گردید که 480 پرسشنامه برگشت داده شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. داده هاي مورد نياز براي سنجش و اندازه گيري متغيرهاي فوق به وسيله پرسشنامه و به صورت ميداني جمع آوري شدند. براي تجزيه و تحليل از نرم افزار Amos استفاده گرديد. در ادامه با محاسبه مشخصه هاي توصيفي متغير ها و جداول مربوطه، توزيع صفت ها بررسي گرديد و در نهايت آزمون فرضيه ها انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان دادکه رابطه بین ابعاد مسئولیت اجتماعی (مشتری مداری، تعهد محیط سبز، اصول اخلاقی، انسان دوستی، مسئولیت قانونی) بر وفاداری مشتریان تاثیر مثبت دارد. به این ترتیب پیشنهاد می شود طرح های پژوهشی مشابه را در سازمان های دیگر با ابعاد وسیع تر مورد بررسی قرار دهند.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: مسئولیت اجتماعی، مشتری مداری، تعهد محیط سبز، اصول اخلاقی، انسان دوستی، مسئولیت قانونی، وفاداری مشتریان.
تاريخ دفاع : 1395-09-29